איך לא תתישו את עצמכם באימונים?

running_text

להזמנות חייגו:
072-33-80-333 א'-ה' 9:00-17:00
להזמנות ופרטים נוספים:
072-33-80-333

running_text

איך לא תתישו את עצמכם באימונים?

איך לא תתישו את עצמכם באימונים?

בין אם אתם מתאמנים בתחילת דרככם ובין אם אתם מתאמנים מיומנים, למנוחה יש חשיבות משמעותית בתהליך. לא מעט מתאמנים מגיעים למצב שבו הם מתישים את גופם וסובלים מעייפות, מצבי רוח משתנים וכאבים, אם זה נעשה בשל היעדר מנוחה בין אימון לאימון או בעקבות ביצוע חזרות רבות מידי באימוני הכוח באופן קבוע. אז איך לא תתישו את עצמכם באימונים? ריכזנו את כל המידע החיוני.

28/04/2019

הסוד הוא במנוחה

מדוע כל כך חשוב להימנע מהתשת הגוף באימונים? למעשה, בין אימון לאימון הגוף עובר תהליך של בנייה, והמנוחה בין האימונים חשובה ומשמעותית במיוחד. שנרחיב? ובכן, במהלך האימון, ובייחוד באימוני כוח, מופעל לא מעט לחץ ומאמץ על השרירים, מה שמוביל לכך שסיבי השריר נמתחים ופוגעים בו. כתגובה לכך, הגוף מתחיל לבנות מחדש את החיבורים בין סיבי השריר ופועל לתיקון מצב השרירים תוך שהוא למעשה מחזק אותם. התהליך הזה מתרחש בין האימונים (ולא במהלך האימון עצמו), ולכן יש חשיבות משמעותית למנוחה ולתזונה נכונה במהלך התהליך. המנוחה מסייעת לגוף להתאושש ולהתחזק, והאמת היא שאם תתישו את עצמכם באימונים – לא בטוח שתגיעו למטרה הנחשקת, וגרוע מכך, אתם עלולים להיפצע.

אז מה עושים?

כדי לדעת את כמות המנוחה האידיאלית בעבורכם, ניתן להתייעץ עם מאמן כושר מקצועי, לבנות תוכנית שמותאמת בעבורכם ותוך כדי התהליך להקשיב לגוף ולראות כיצד הוא מגיב (כך תוכלו לדעת אם תוכנית האימונים מתאימה בעבורכם או שיש לשנות אותה). אם אתם בתחילת הדרך, תוכלו להסתפק בשניים או שלושה אימונים בשבוע, כשחשוב להקפיד על הפרשים ריאליים בין אימון לאימון. מתאמנים מקצועיים שנוטים להתאמן כ5 פעמים בשבוע, צריכים להקפיד על מנוחה בין סוגי האימונים השונים, כלומר לא כל האימונים יהיו אימוני כוח, אם כי מנוחה תיחשב גם כאימון קליל יותר. יש כל מיני דרכים להעניק מנוחה לגוף, אם בהפחתת כמות החזרות ככל שרמת המאמץ עולה, ואם בעבודה על קבוצת שרירים אחרת בכל אימון. כמו כן, גם שינה מהווה חלק מהמנוחה החיונית לגוף, כשיש להקפיד על כמות שעות שינה מספיקה (כ8 שעות). כך או כך, רצוי להתייעץ עם מאמן מקצועי שילווה אתכם בתהליך ויבנה בעבורכם תוכנית אימונים מסודרת ומותאמת אישית.

מה יקרה לגוף אם תתישו אותו באימונים?

חשוב למצוא את האיזון בין האימונים לבין המנוחה, על מנת שלא תתישו את גופכם ותסבלו ממאמץ\אימון יתר. אימונים בתדירות גבוהה או היעדר מנוחה עלולים להוביל אתכם למצבי פציעות, כאבים, שינה שאינה איכותית, עייפות משמעותית, מצבי רוח משתנים וחרדה מוגברת בנוגע לאימון. ההתאוששות ממצב כזה עלולה להימשך לא מעט זמן ולעכב אתכם בתהליך החיטוב או בניית השרירים, לכן חשוב להימנע מלהגיע למצב של מאמץ יתר מלכתחילה ובאופן כללי, להימנע מטעויות שונות שמתאמנים עושים.

 

שמירה על אורח חיים בריא וביצוע פעילות גופנית, הם שני דברים חשובים וחיוניים לגוף. יחד עם זה, חשוב לבצע אימונים באופן מבוקר ונכון, תוך הקפדה על מנוחה בין אימון לאימון, מכיוון שהגוף זקוק להפסקה על מנת לחזק את עצמו ולבנות את השרירים. אימון יתר עלול לפגוע בתוצאות האימון ולגרום לעייפות וכאבים, ולכן רצוי לבנות תוכנית אימונים ממוקדת יחד עם מאמן כושר מקצועי שיסייע לכם לצלוח את האימונים ולהגיע למטרה הנחשקת. בהצלחה!

clnews