איך אימון מתח משפיע על הגוף שלכם?

running_text

להזמנות חייגו:
072-33-80-333 א'-ה' 9:00-17:00
להזמנות ופרטים נוספים:
072-33-80-333

running_text

איך אימון מתח משפיע על הגוף שלכם?

איך אימון מתח משפיע על הגוף שלכם?

אחד האימונים הפופולאריים בקרב מתאמנים ותיקים וחדשים הוא אימון מתח. למרות שהוא נחשב לאימון לא קל בעבור רבים, הוא עדיין מאפיין לא מעט מתאמנים, שמקפידים לבצע תרגילי מתח לעיתים קרובות.

26/05/2019

אימוני מתח נגישים לכולם, אם הם נעשים באמצעות מכשיר מתח ייעודי בחדר הכושר (או בבית), ואם הם מבוצעים בפארקים או במתקנים בחופי הים. אבל לפני שמתחילים להתאמן ולבצע תרגילים, כדאי לדעת שרצוי לחזק את השרירים ולהתאמן באופן הדרגתי. מהם היתרונות של אימוני המתח וכיצד הם משפיעים על הגוף? אספנו בעבורכם מידע חשוב וחיוני.

"עושים שרירים"

אימוני מתח מהווים חלק מקטגוריית אימונים שלפיה המתאמנים נעזרים במשקל גופם כדי לחזק את השרירים. משמע, משקל הגוף הוא הכלי שבאמצעותו מחזקים את השרירים, להבדיל ממכשירים בחדרי הכושר או תרגילים הכוללים שימוש במשקולות מסוגים שונים.

טוב לדעת שביצוע תרגילי מתח מפעיל לא מעט שרירים בגוף, כמו הזרועות, הכתפיים וכמובן גם שרירי הבטן. יחד עם זה, השרירים הפעילים ביותר במהלך ביצוע התרגיל הם למעשה שרירי הגב כמו גם שרירי הזרועות. למעשה, ניתן לעבוד על שרירים שונים בזרועות, ולו בשל האופן (או הכיוון) שבו המתאמן אוחז את המתח (כשהיד פונה אל הגוף או לכיוונו הנגדי). האימונים הללו חיוניים בעבור מתאמנים רבים. הם מסייעים לפתח את סיבולת השריר, מה שלמעשה תורם להגדלתו כמו גם לחיזוק הגוף והשרירים.

אימונים מקדימים וביצוע מדויק

ביצוע תרגילי מתח מצריך מהמתאמנים אימונים מקדימים, משום שלא כולם מצליחים לבצע עליות מתח מבלי להכין את הגוף לפני. יש כמה וכמה סיבות שבגינן המתאמן יתקשה לבצע את התרגיל, כשבין היתר הסיבות הן בשל שרירים חלשים, היעדר כושר גופני או משקל עודף.

אם אינכם מסוגלים לבצע את התרגיל, אבל מאוד רוצים – מוטב שתנסו לחזק את שרירי הגב והזרועות בעזרת תרגילים שונים ומכשירי כושר שונים ולהגדיל את מסת השרירים בגוף. כמו כן, כדאי לבנות תכנית אימונים ייעודית לצד מאמן כושר מקצועי, כדי שתוכלו לחזק את השרירים בהדרגה ובהתאם ליכולותיכם. יתרה מזאת, עבודה ממוקדת ובריאה תסייע לכם להגיע למטרה באופן המיטבי.

תרגילי מתח אינם פשוטים כפי שהיא נראים, ויש להקפיד על כמה דגשים במהלך ביצוע התרגיל על מנת לבצעו בצורה נכונה ובריאה, לרבות טווח תנועה מלא. מה זה אומר? ובכן, הכוונה היא שנקודת המוצא של המתאמן היא כשהוא אוחז במתח כששתי ידיו ישרות ומרפקיו נעולים (יש להקפיד על רגליים ישרות שאינן נוגעות ברצפה וללא הצלבה). העלייה מעלה נעשית באמצעות שרירי הידיים (ולא בעזרת תנופה), עד שהצוואר מצוי בקו אחד עם המתח עצמו. מתאמנים ותיקים יותר יוכלו לבצע את התרגיל כשהכתפיים משיקות למכשיר המתח.

 

לסיכום, אימוני מתח נחשבים לאימונים נהדרים בעבור מתאמנים רבים, אך ברוב המקרים, כדי לצלוח אותם יש להתאמן מבעוד מועד ולחזק את הגוף. המתח מאפשר למתאמנים לחזק את השרירים באמצעות משקל גופם, והוא מכשיר שנגיש לכל אדם, גם אם אינו מנוי לחדר הכושר. אין ספק שאימוני המתח עשויים לסייע למתאמנים רבים, ועל כן הם מומלצים במיוחד. בהצלחה!

clnews