איך לשמור על הכושר בחורף

running_text

להזמנות חייגו:
072-33-80-333 א'-ה' 9:00-17:00
להזמנות ופרטים נוספים:
072-33-80-333

running_text

איך לשמור על הכושר בחורף

איך לשמור על הכושר בחורף

החורף כבר כאן, ועל כן גם אם יש פחות גשמים, הטמפרטורות בהחלט כבר צנחו, כך שלא רק מקדים יותר מוקדם, אלא גם הרבה פחות מתחשק להוריד שכבה ולצאת החוצה לקור ולהתחיל בפעילות ספורטיבית. עם זאת, ראוי לזכור שני דברים: אין לאפשר לטמפרטורה שבחוץ למנוע מכם לשמור על ההישגים הספורטיביים שאליהם הגעתם במאמץ רב, ורצוי לזכור שדווקא בחורף יש נטייה להשמין. מכאן שאין שום שאלה - גם בחורף חשוב לעסוק בספורט, אך מומלץ להתאים את הנתונים ואת התנאים.

 

06/01/2020

החורף כבר כאן, ועל כן גם אם יש פחות גשמים, הטמפרטורות בהחלט כבר צנחו, כך שלא רק מקדים יותר מוקדם, אלא גם הרבה פחות מתחשק להוריד שכבה ולצאת החוצה לקור ולהתחיל בפעילות ספורטיבית. עם זאת, ראוי לזכור שני דברים: אין לאפשר לטמפרטורה שבחוץ למנוע מכם לשמור על ההישגים הספורטיביים שאליהם הגעתם במאמץ רב, ורצוי לזכור שדווקא בחורף יש נטייה להשמין. מכאן שאין שום שאלה - גם בחורף חשוב לעסוק בספורט, אך מומלץ להתאים את הנתונים ואת התנאים.

נשארים בבית

אין ויכוח - אכן קשה לצאת מהבית בחורף ועל כן יש לשקול את החלופה ההפוכה, להביא את מכון הכושר אליכם הביתה. אז לא, אין להשתולל ולרכוש מגוון מכשירים, אלא השילוב האידאלי הוא לבחור מכשיר כושר אחד ולשלב תרגילי אימון שאינם מצריכים דבר, מלבד הנחייה מפורטת (ניתן להשיג בקלות במגוון סרטוני יוטיוב). אז באיזה מכשיר בוחרים? ראשית יש להבין אלו איברים מבקשים לחזק ולאלו תרגילים יותר מתחברים. להלן הסבר אודות מכשירי אימון שעשויים להיות רלוונטיים גם עבורכם:

סטפר - סטפר הנו מכשיר כושר קטן ממדים שמסייע לחזק ולחטב את שרירי הרגליים, הישבן, הידיים והבטן. המכשיר מתאים הן למתאמנים מתקדמים והן למתאמנים מתחילים, ולו כיוון שהוא מאפשר לבחור את דרגת הכושר הרצויה. כמו כן, המחיר שלו נחשב זניח וקיימים מגוון סוגים. כך למשל קיימים כאלו עם ידיות וכאלו עם צג דיגיטלי שמסייע לנטר נתונים חיוניים. כמו כן, יש סופר סטפר שמשלב תנועות צדדיות עם תנועות גובה, וזאת באמצעות שינוי מקומו של פין בודד.

 

ספת כושר - ספת כושר מתאימה לכל מי שמבקש לעסוק בפעילות שכוללת כפיפות בטן, עבודה עם מוט וכמובן עבודה עם משקולות. בנישה זו חשוב לבחון אלו ספות קיימות, הן מבחינת מפרט, גודל ותקציב, והן מבחינת אלמנטים פרקטיים, קרי המצבים שאליהם הספה יודעת להתכוונן, הזוויות שאליהן היא יודעת להגיע (גם ישנה זווית שלילית), הקלות שבה היא מתקפלת ואף ראוי לבחון האם הספה מכילה גלגלים והאם קיימים חלקים נשלפים לטובת האחסון.

 

אופני כושר - אופני כושר עדיפים על פני ריצה עבור אנשים שיש להם בעיות במפרקים, וזאת כי לעומת ריצה, רכיבה אינה מפעילה עומס על הגב התחתון ועל הברכיים. לקראת בחירה רצוי לבחון מה כוללת התצוגה, עד כמה נוח המושב, האם קיימים חיישנים שמסייעים למדוד דופק ישירות מכפות הידיים, האם נכלל מחזיק טאבלט ומתקן לבקבוק מים וכמובן שרצוי לבחון מידות ונתוני משקל.

 

אליפטיקל - אליפטיקל עונה על היעד שרבים מחפשים - מסייע לשרוף כמה שיותר שומנים במינימום זמן, וזאת לצד פעילות ארובית שמחטבת את הגוף. בנוסף, באמצעות המכשיר ניתן לעבוד על הקואורדינציה ונמנעים זעזועים מיותרים מכף הרגל. בעת בחירת המכשיר רצוי להתייחס לאפקט של גלגל התנופה, לנתונים שמציע לוח התצוגה, לתוכניות העבודה, לעיצוב הארגונומי ולתוספות מסייעות, קרי חיישנים שמודדים דופק ישירות מכפות הידיים.

 

הליכון - לריצה על הליכון יש לא מעט יתרונות, לעומת ריצה סטנדרטית בחוץ. ראשית זוכים לשלוט בשלל המשתנים, קרי מזג אוויר ותנאי הדרך, ושנית יש פחות הסחות דעת, כך שניתן לקבוע מהירות רצויה ולדבוק בה. בנוסף, ריצה על הליכון יותר טובה עבור המפרקים והסיכוי להיפצע קטן באופן משמעותי. כמו כן, תמיד ניתן לרוץ מול סדרה אהובה, כך מבלי ששמים לב גומעים מרחקים יותר ארוכים. בעת בחירה התמקדו בתקציב, במנוע, במהירות המקסימלית, בנתוני התצוגה, בתוכניות העבודה המובנות, ברוחב המסילה, בסוג האחריות ובשלל התוספות שמוצעות.

טיפ לדרך

כל המכשירים שהצגנו נהדרים עבור אימון ביתי, כאשר מספיק לראות כמה סרטונים ביוטיוב בכדי לקבל הכוונה עבור סטים מומלצים.

 

 

clnews