איך תבנו אימון עם ציוד בחדר כושר?

running_text

להזמנות חייגו:
072-33-80-333 א'-ה' 9:00-17:00
להזמנות ופרטים נוספים:
072-33-80-333

running_text

איך תבנו אימון עם ציוד בחדר כושר?

איך תבנו אימון עם ציוד בחדר כושר?

בשנים האחרונות חלה עליה ניכרת בהיענות לאורח חיים בריא, מה שמתבטא בין היתר בהרשמה לחדרי הכושר העירוניים והגברת האימונים השבועיים. בחדר הכושר יש מגוון רחב של ציוד לביצוע אימונים אפקטיביים ויישום תרגילי כושר שונים, באמצעותם ניתן לשפר את הכושר הגופני, לחטב את הגוף ולחזק אותו. איך תבנו אימון עם ציוד בחדר הכושר? כל הפרטים בכתבה הבאה.

28/01/2019

אירובי ואנאירובי

האימונים בחדר הכושר, מתחלקים לשני חלקים, כשהאחד הוא אימוני אירובי ואילו השני אימוני אנאירובי, או בשמו המוכר: אימוני כוח. הפעילויות הללו מאפשרות למתאמן לאזן בין האימונים, לשרוף קלוריות, לחטב את הגוף, להקפיד על משקל מאוזן ולשמור על הבריאות, כשכל אחת מהן תורמת לגוף באופן שונה.

אימוני אירובי, כמו ריצה על מסילת ההליכון, שימוש במכשירי מדרגות ורכיבה על אופני כושר נייחים, מפעילים קבוצת שרירים גדולה בגוף, כשמשך האימון ארוך ביחס לאימוני אנאירובי. הפעילות האירובית מאיצה את קצב הלב, מסייעת לירידה במשקל ותורמת לשיפור סיבולת לב ריאה. ההמלצה הרווחת לתדירות אימוני האירובי היא 3 פעמים בשבוע כשכל אימון נמשך כחצי שעה, כשכמובן יש להקפיד על מנוחה בין אימון לאימון.

אימוני אנאירובי, או אימוני כוח, הם אימונים בהם עובדים על חיזוק שרירים ספציפיים לטווח קצר, כשעצימות האימון עשויה להיות גבוהה או בינונית. את אימוני הכוח ניתן לבצע באמצעות ציוד בחדר הכושר, כשקיימים מגוון סוגי מכשירים ועזרי אימון, לרבות משקולות. כדי לפתח את השרירים ולהתאמן באופן נכון, חשוב להקפיד על העלאת העומסים על השריר בהדרגה ולחלק את האימונים לאורך תקופה ארוכה וריאלית. נוסף לכך, יש לאפשר לגוף לנוח בין אימון לאימון למשך 48 שעות.

מהם היסודות לבניית אימון בחדר הכושר?

כדי שתוכלו לבנות את האימון בחדר הכושר, חשוב להקפיד לעבוד לפי סדר תרגילים מסוים, שהרי סדר התרגילים באימון מהווה אלמנט משמעותי בתהליך. תחילה יש לעבוד על קבוצות השרירים העיקריות (למשל רגליים, גב וחזה) ורק לאחר מכן לעבוד על קבוצות השרירים הקטנות (כמו כתפיים, שרירי בטן וכו'). נוסף לכך, הקפידו ליצור גיוון בין התרגילים שאתם מבצעים בחדר הכושר, וכמובן הימנעו מתרגילים עוקבים שעובדים על אותה קבוצת שרירים. כמו כן, עקרון שחשוב להקפיד עליו הוא האיזון, כלומר יש לאזן בין התרגילים השונים, על מנת להקנות לגוף מראה מאוזן כמו גם כדי להימנע מפציעות. נוסף לאלה, חשוב להקפיד על חימום השרירים לפני תחילת האימון, ובתום האימון מוטב להקדיש מספר דקות לתרגילי מתיחות שיסייעו לשחרור והרפיית השרירים.

יש לא מעט תרגילים שניתן ליישם באמצעות ציוד לחדר כושר, אותם תוכלו לשלב בתכנית האימונים השבועית שלכם, למשל: לחיצות כתפיים, לחיצות חזה, סקווטים המשלבים הרמת משקולות, תרגילי חתירה, כפיפות מרפקים והאפשרויות רבות ומגוונות.

חשוב לציין כי מומלץ להתייעץ עם מאמן מקצועי במהלך בניית תכנית האימונים, מאחר והוא יכול לסייע לכם לבנות תכנית שמתאימה למטרותיכם, כמו גם ליכולות הפיזיות שלכם. נוסף לכך, וודאו מבעוד מועד שאתם כשירים לבצע אימוני כוח (באמצעות בדיקה רפואית).

 

לסיכום, אימוני כושר, בין אם מדובר באימונים אירוביים ובין אם מדובר באימונים אנאירוביים, מהווים אלמנט משמעותי בשמירה על אורח חיים בריא. באמצעות מגוון הציוד בחדר הכושר, ניתן לבצע תרגילים מסוגים שונים כשיש להקפיד על סדר תרגילים נכון. התייעצו עם מאמן מקצועי בחדר הכושר שבו אתם מתאמנים, ובנו יחד איתו תכנית אימונים שתסייע לכם להגיע למטרות שלכם בפרק זמן ריאלי. בהצלחה!

clnews