תופתעו לגלות איך קפיצה על טרמפולינה תורמת לכושר שלכם!

running_text

להזמנות חייגו:
072-33-80-333 א'-ה' 9:00-17:00
להזמנות ופרטים נוספים:
072-33-80-333

running_text

תופתעו לגלות איך קפיצה על טרמפולינה תורמת לכושר שלכם!

תופתעו לגלות איך קפיצה על טרמפולינה תורמת לכושר שלכם!

שנות השמונים של ארה"ב אופיינו בין היתר בתחביב הייחודי שכלל קפיצה בטרמפולינה. למעשה, כבר אז ידעו את יתרונות האימון הייחודי הזה, והיום ניתן לומר די בביטחון שהוא חוזר ובגדול. את הטרמפולינה הראשונה ייצרו בשנת 1936, ומאז היא רק מתפתחת ומשתפרת. יתרה מזאת, אפילו נאס"א השכילו ללמוד על יתרונותיה של הטרמפולינה, וביצעו לא מעט מחקרים בנושא. חוץ מזה, קפיצה על טרמפולינה מהווה חלק ניכר מהאימונים של האסטרונאוטים, ואם זה טוב להם – למה שלא יועיל גם לנו?

19/05/2019

לאימון על טרמפולינה יש לא מעט יתרונות, כשחשוב לציין שמדובר באביזר נהדר הן לאימונים ביתיים והן לאימונים בחדר הכושר. ניתן לבצע לא מעט תרגילים ולשלב עם האימון הנ"ל אימונים נוספים. אז אחרי הקדמה משכנעת, מהם היתרונות שטמונים בקפיצה על טרמפולינה?

לבנות את הכושר הגופני באופן המיטבי

נדמה שככל שהשנים מתקדמות, כך גם עולה המודעות לאורח חיים בריא וביצוע פעילות גופנית, מה שאומר שלא מעט אנשים מחפשים את האימון האידיאלי ביותר בעבורם, זה שיסייע להם להיכנס לכושר ולשפר בהדרגה את הסיבולת. קפיצה על טרמפולינה מסייעת לבניית הכושר הגופני בצורה משמעותית, משום שהיא אידיאלית כאימון אירובי והיא עשויה להועיל עבור מי שרוצה לשחרר אנרגיות. חוץ מזה, זו דרך מצוינת לשפר את הגמישות ואת שיווי המשקל.

את אימוני הטרמפולינה ניתן ליישם ברמות קושי שונות, כך שהם מתאימים גם למתחילים וגם למתאמנים וותיקים. ניתן לשלב תרגילים מורכבים ומאתגרים ואף להוסיף תנועות ידיים על מנת לחזק את הזרועות. כדי להפיק את המיטב מהאימונים, כדאי לשלב אותם בתכנית האימונים לפחות פעמיים בשבוע (עם הפסקה של יום אחד לפחות בין אימון לאימון).

חלוקת עומסים שווה

אימוני טרמפולינה יכולים להיות נהדרים במיוחד, ולו בשל העובדה שהם מסייעים לחלוקת העומסים במהלך האימון. במהלך ריצה למשל, מופעל עומס לא קטן על הקרסוליים של המתאמן, כשמדובר על עומס כפול מהעומס המופעל על הגב התחתון. לעומת זאת, במהלך קפיצה על טרמפולינה, העומס מחולק באופן שווה, וזה ללא ספק יתרון משמעותי. העובדה הזו התגלתה במהלך מחקרים שערכו בנאס"א, והיא בהחלט תורמת גם לעולם הספורט והכושר.

יתר על כן, מוטב לציין שהטרמפולינה בנויה באופן ייחודי, כך שהיא מקטינה את הלחץ המופעל על המפרקים במהלך האימון (אם נשווה זאת לאימוני ריצה).

אימון התנגדות

אם חשבתם שהטרמפולינה מסייעת רק לאימונים אירוביים – חשבו שוב. ניתן לבצע לא מעט תרגילים שמסייעים לחיטוב הגוף, כשניתן להיעזר בטרמפולינה כמשטח לביצוע תרגילים שונים (כמובן בתנאי שהטרמפולינה שברשותכם בעלת משטח רחב דיו). כמו כן, הטרמפולינה מדרבנת את הגוף לשמור על יציבות, מה שמסייע לחיזוק השרירים. תוכלו לבצע לא מעט תרגילי התנגדות באמצעות הטרמפולינה, וליצור לעצמכם תכנית אימונים המשלבת בין האימונים הללו לבין האימונים האירוביים.

לשפר את המידע החושי

פציעות ספורט הן דבר שמאפיין לא מעט ספורטאים ומתאמנים וותיקים. המערכת האחראית על המידע החושי של הגוף, מסייעת לנו להרגיש את הגוף שלנו ביחס למרחב שבו הוא מצוי, ובכך להימנע מפציעות שעלולות להתרחש. למעשה, קפיצה על טרמפולינה נעשית על משטח שאינו יציב, ולכן תורמת לשפר את יכולותיה של המערכת החושית, בכך ניתן להימנע מפציעות עתידיות.

לטובת מצב הרוח

מלבד היתרונות הפיזיים הטמונים בקפיצה על טרמפולינה, ראוי לציין גם את היתרון המנטלי, שהרי הקפיצה מסייעת להעלאת מצב הרוח, זאת בשל העובדה שהיא מעלה את רמת האנדורפינים באופן ניכר ותורמת להרגעת הנפש ולהעלאת המורל. חוץ מזה, האימון מצוין להעלאת האנרגיה ולשחרור מתחים ולחצים.

 

אימוני טרמפולינה עשויים להתאים לכל אחד, לרבות מתאמנים שמעוניינים לשפר את הכושר הגופני שלהם כמו גם אנשים שסובלים מלחצים וחרדות. הקפיצה על הטרמפולינה מעניקה למתאמן מגוון רחב של יתרונות, והיא חיונית לבניית הכושר הגופני ולשמירה על הבריאות. ניתן לבצע אימונים בחדר הכושר, ואף ניתן לרכוש טרמפולינה ולבצע אימונים ביתיים. כך או כך, כדאי להתייעץ עם מאמן כושר ולבנות תכנית אימונים מסודרת ומותאמת אישית. אז קדימה - תקפצו (תרתי משמע) על ההזדמנות!

clnews