האקדמיה לספורט

Recent Blog Posts

  • סוגי חימום לפני אימון
    סוגי חימום לפני אימון

    אם אתם מתאמנים, ובעיקר אם אתם כבר זמן רב בתחום הספורט, אתם מכירים את החשיבות הגדולה שיש לחימום לפני אימון. מנגד, יש האומרים שאין צורך בחימום טרם האימון ומעדיפים לדלק על החלק הזה ולהתקדם לעבר עיקר האימון. מי צודק? איזה סוגים של חימום יש? ואיך מבצעים את תרגילי החימום? על כך במאמר הבא.

    קראו עוד
  • אימון טבטה
    אימון טבטה

    הכושר כבר מזמן הפך לדרך חיים, וכך עלתה המודעות לסוגים שונים של אימונים וליעילות של כל אחד מהם. בשנים האחרונות אימון הטבטה הפך לפופולרי ביותר, בעיקר בקרב מתאמנים ברמת מתקדמים ומקצוענים. במאמר הבא נסביר מהו אימון הטבטה, למי הוא מתאים ואיך מבצעים אותו.

    קראו עוד
  • תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים
    תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים

    בין אם הקורונה פינתה לכם זמן ובין אם החורף גרם לכם להתחפר בבית ולמעט בהליכות, בהחלט הגיע הזמן שתשקיעו בעצמכם - בבריאות ובנראות, ופה נציג מספר תרגילים קלים ליישום עבור חיזוק הרגליים. אז לא, אנחנו לא מבטיחים שאם תקפידו במשך חודשיים שלמים תתעוררו יום אחד ותגלו רגליים שריריות של מתאמן אולימפי, אבל אנחנו כן יכולים להבטיח שאם רק תקפידו לאורך זמן, הגוף יאמר לכם תודה, ואף יזכה להתחזק ולהימנע מפציעות מיותרות.

    קראו עוד
  • תזונה אחרי אימון
    תזונה אחרי אימון

    רבים מהאנשים מקדישים לא מעט זמן ומאמץ עבור אימון גופני, אך לא עוצרים לחשוב על החשיבות המכרעת לתזונה לאחר האימון. לתזונה תפקיד חשוב בהבטחת אפקטיביות האימון, ובלעדיה לא רק תישארו רעבים – גם לא תשיגו תוצאות. הכנו בעבורכם רשימה של מאכלים מומלצים, והם לא רק בריאים וייעודיים למתאמנים, אלא מזינים וזמינים. נהייתם רעבים? מתחילים!

    קראו עוד
  • אימון פונקציונלי
    אימון פונקציונלי

    בשנים האחרונות נוספו לא מעט ביטויים חדשים בתחום הספורט, וביניהם המונח "אימון פונקציונלי". עם זאת, ראוי לציין שנישה זו כלל אינה חדשה, אך עדיין רק לאחרונה היא זכתה להכרה הראויה. אימון פונקציונלי הפך להיות שם דבר בחלקים נרחבים בעולם, ופה רצוי לציין את שתי הסיבות העיקריות: אימון בודד מחזק מספר קבוצות של שרירים ואין צורך במכשירי כושר יקרים או מאסיביים, אלא מספיק לבחור באביזר פשוט. כך למשל ניתן להתמקד באביזר גומי או במשקולת יד וליהנות משלל תרגילים יעילים, כאשר המכנה המשותף הוא חיקוי פעילויות יומיומיות - כגון קפיצה, הליכה, דחיפה וריצה. 

    קראו עוד
  • טיפים לפיתוח שרירי הידיים
    טיפים לפיתוח שרירי הידיים

    גם גברים וגם נשים מתאמנים כדי לחזק את שרירי הידיים או לחטב את הזרועות. לעתים מדובר בחוסר ביטחון שמושפע משביעות רצון נמוכה ממראה הגוף, ולפעמים זה למטרת חיזוק וחיטוב הגוף. לא מעט מתאמנים מכירים מספר תרגילים בסיסיים עם משקולות לצורך אימון ידיים, אבל קיימים תרגילים נוספים שמאמנים את השרירים הללו, ולאו דווקא את השרירים שאתם מכירים היטב. סקרנים? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב בנושא.

    קראו עוד