האקדמיה לספורט

Recent Blog Posts

  • תזונה אחרי אימון
    תזונה אחרי אימון

    רבים מהאנשים מקדישים לא מעט זמן ומאמץ עבור אימון גופני, אך לא עוצרים לחשוב על החשיבות המכרעת לתזונה לאחר האימון. לתזונה תפקיד חשוב בהבטחת אפקטיביות האימון, ובלעדיה לא רק תישארו רעבים – גם לא תשיגו תוצאות. הכנו בעבורכם רשימה של מאכלים מומלצים, והם לא רק בריאים וייעודיים למתאמנים, אלא מזינים וזמינים. נהייתם רעבים? מתחילים!

    קראו עוד
  • אימון פונקציונלי
    אימון פונקציונלי

    בשנים האחרונות נוספו לא מעט ביטויים חדשים בתחום הספורט, וביניהם המונח "אימון פונקציונלי". עם זאת, ראוי לציין שנישה זו כלל אינה חדשה, אך עדיין רק לאחרונה היא זכתה להכרה הראויה. אימון פונקציונלי הפך להיות שם דבר בחלקים נרחבים בעולם, ופה רצוי לציין את שתי הסיבות העיקריות: אימון בודד מחזק מספר קבוצות של שרירים ואין צורך במכשירי כושר יקרים או מאסיביים, אלא מספיק לבחור באביזר פשוט. כך למשל ניתן להתמקד באביזר גומי או במשקולת יד וליהנות משלל תרגילים יעילים, כאשר המכנה המשותף הוא חיקוי פעילויות יומיומיות - כגון קפיצה, הליכה, דחיפה וריצה. 

    קראו עוד
  • טיפים לפיתוח שרירי הידיים
    טיפים לפיתוח שרירי הידיים

    גם גברים וגם נשים מתאמנים כדי לחזק את שרירי הידיים או לחטב את הזרועות. לעתים מדובר בחוסר ביטחון שמושפע משביעות רצון נמוכה ממראה הגוף, ולפעמים זה למטרת חיזוק וחיטוב הגוף. לא מעט מתאמנים מכירים מספר תרגילים בסיסיים עם משקולות לצורך אימון ידיים, אבל קיימים תרגילים נוספים שמאמנים את השרירים הללו, ולאו דווקא את השרירים שאתם מכירים היטב. סקרנים? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב בנושא.

    קראו עוד
  • איך הספורט יכול לחזק את הזוגיות
    איך הספורט יכול לחזק את הזוגיות

    עיסוק ספורטיבי מומלץ בשל מגוון סיבות. ספורט טוב לנפש ולמצב הרוח, לבריאות ולמערכת החיסון, הוא מסייע להגיע למשקל הרצוי ותורם רבות לביטחון העצמי, הוא מדרבן ומהווה מוקד השראה אישי וכדומה. עם זאת, אנו מבקשים להאיר יתרון נוסף שנוגע לעיסוק ספורטיבי - חיזוק הזוגיות. האומנם? ובכן אם רק נבחן לעומק את ההיבט הזוגי, אתם מהר מאוד עשויים לעשות את אחד משני הדברים הבאים: למצוא בן/ת זוג, או לגרום לבן/ת הזוג לחבור אליכם בפעם הבאה שתצאו להליכה, ריצה, שחייה וכדומה.

    סוף סוף זמן איכות - הולכים ביחד

    אם נבחן את השגרה של רוב בני הזוג, נמצא שבבוקר עובדים, אחה"צ נמצאים בסידורים (או עם הילדים) ורק בערב באמת נפגשים, וגם אז פשוט אוכלים ביחד ארוחת ערב, או נוחתים על הספה לראות סדרה אהובה, כך שקשה למצוא באמת זמן איכות - קשה להיות האחד עם השנייה ללא הפרעה של מייל או הודעה, ועל כן יציאה להליכה משותפת כה חשובה, היא

    קראו עוד
  • איך לשמור על הכושר בחורף
    איך לשמור על הכושר בחורף

    החורף כבר כאן, ועל כן גם אם יש פחות גשמים, הטמפרטורות בהחלט כבר צנחו, כך שלא רק מקדים יותר מוקדם, אלא גם הרבה פחות מתחשק להוריד שכבה ולצאת החוצה לקור ולהתחיל בפעילות ספורטיבית. עם זאת, ראוי לזכור שני דברים: אין לאפשר לטמפרטורה שבחוץ למנוע מכם לשמור על ההישגים הספורטיביים שאליהם הגעתם במאמץ רב, ורצוי לזכור שדווקא בחורף יש נטייה להשמין. מכאן שאין שום שאלה - גם בחורף חשוב לעסוק בספורט, אך מומלץ להתאים את הנתונים ואת התנאים.

    קראו עוד
  • ריצה בחורף: כך תעברו את החורף ללא פציעות
    ריצה בחורף: כך תעברו את החורף ללא פציעות

     גם אם מעט קר בחוץ ואף רטוב ומחליק, עדיין אין שום סיבה לא להמשיך להתמיד ולצאת לריצה, אך כן צריך לבחון כיצד עושים זאת נכון, מבלי להזיק לגוף רק כי החלקנו ושברנו את הזרת הקטנה. אז כיצד רצים ושורדים בחורף? ובכן הכול מתחיל ממודעות ומהיערכות מקדימה. להלן מספר טיפים שעשויים לסייע גם לכם להמשיך לרוץ בין הטיפות.

     

    קראו עוד