בלוג

  1. איך להוריד שומן בבטן

    איך להוריד שומן בבטן

    השומן הבטני הוא תופעה מוכרת אצל אנשים רבים, ובעיקר אנשים שלא מקפידים על פעילות גופנית באופן קבוע, וצורכים במסגרת התפריט מאכלים לא בריאים. הוא בא לידי ביטוי גם בצורה אסתטית ונראית לעין, וגם בבריאות הכללית לאורך זמן. במאמר הבא נדבר על השומן הבטני ומה אפשר לעשות כדי להיפטר ממנו.

    Read more »
  2. סוגי חימום לפני אימון

    סוגי חימום לפני אימון

    אם אתם מתאמנים, ובעיקר אם אתם כבר זמן רב בתחום הספורט, אתם מכירים את החשיבות הגדולה שיש לחימום לפני אימון. מנגד, יש האומרים שאין צורך בחימום טרם האימון ומעדיפים לדלק על החלק הזה ולהתקדם לעבר עיקר האימון. מי צודק? איזה סוגים של חימום יש? ואיך מבצעים את תרגילי החימום? על כך במאמר הבא.

    Read more »
  3. אימון טבטה

    אימון טבטה

    הכושר כבר מזמן הפך לדרך חיים, וכך עלתה המודעות לסוגים שונים של אימונים וליעילות של כל אחד מהם. בשנים האחרונות אימון הטבטה הפך לפופולרי ביותר, בעיקר בקרב מתאמנים ברמת מתקדמים ומקצוענים. במאמר הבא נסביר מהו אימון הטבטה, למי הוא מתאים ואיך מבצעים אותו.

    Read more »
  4. דרכים למדידת אחוזי שומן

    דרכים למדידת אחוזי שומן

    מי מאתנו לא הכריז בשלב כזה או אחר שהוא מבקש להוריד במשקל, אך כלל לא התכוון לאבד רקמת שריר, אלא רק רקמת שומן, זו שגורמת להיראות יותר מלאים ממה שרוצים. אז כן, יש להבדיל בין מסת שומן לבין שאר מסת הגוף (זו שבין היתר כוללת עצמות, שרירים, רקמות וכדומה). אם רק נבדיל בין השניים נוכל להתמקד בהשלת שומנים ולא נאבד בדרך מרכיבים חיוניים. מסקנה? מדידת אחוזי שומן מאוד חשובה - מסייעת להציב מטרה, וזאת גם אם הסיבה אינה בהכרח קשורה לנראות, ופה ניגש להסביר. מודעות לאחוזי שומן בגוף מסייעת לנטר תחלואה ואף לדייק את משטר האימונים לטובת שיפור הביצועים הספורטיביים. מכאן שאם גם אתם תוהים כיצד מודדים אחוזי שומן, אתם מוזמנים להכיר מגוון דרכים יעילות - מי פחות ומי יותר.

    Read more »
  5. תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים

    תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים

    בין אם הקורונה פינתה לכם זמן ובין אם החורף גרם לכם להתחפר בבית ולמעט בהליכות, בהחלט הגיע הזמן שתשקיעו בעצמכם - בבריאות ובנראות, ופה נציג מספר תרגילים קלים ליישום עבור חיזוק הרגליים. אז לא, אנחנו לא מבטיחים שאם תקפידו במשך חודשיים שלמים תתעוררו יום אחד ותגלו רגליים שריריות של מתאמן אולימפי, אבל אנחנו כן יכולים להבטיח שאם רק תקפידו לאורך זמן, הגוף יאמר לכם תודה, ואף יזכה להתחזק ולהימנע מפציעות מיותרות.

    Read more »
  6. תזונה אחרי אימון

    תזונה אחרי אימון

    רבים מהאנשים מקדישים לא מעט זמן ומאמץ עבור אימון גופני, אך לא עוצרים לחשוב על החשיבות המכרעת לתזונה לאחר האימון. לתזונה תפקיד חשוב בהבטחת אפקטיביות האימון, ובלעדיה לא רק תישארו רעבים – גם לא תשיגו תוצאות. הכנו בעבורכם רשימה של מאכלים מומלצים, והם לא רק בריאים וייעודיים למתאמנים, אלא מזינים וזמינים. נהייתם רעבים? מתחילים!

    Read more »
  7. אימון פונקציונלי

    אימון פונקציונלי

    בשנים האחרונות נוספו לא מעט ביטויים חדשים בתחום הספורט, וביניהם המונח "אימון פונקציונלי". עם זאת, ראוי לציין שנישה זו כלל אינה חדשה, אך עדיין רק לאחרונה היא זכתה להכרה הראויה. אימון פונקציונלי הפך להיות שם דבר בחלקים נרחבים בעולם, ופה רצוי לציין את שתי הסיבות העיקריות: אימון בודד מחזק מספר קבוצות של שרירים ואין צורך במכשירי כושר יקרים או מאסיביים, אלא מספיק לבחור באביזר פשוט. כך למשל ניתן להתמקד באביזר גומי או במשקולת יד וליהנות משלל תרגילים יעילים, כאשר המכנה המשותף הוא חיקוי פעילויות יומיומיות - כגון קפיצה, הליכה, דחיפה וריצה. 

    Read more »
  8. איך לחזור לכושר?

    איך לחזור לכושר?

    להיכנס לכושר זה לא פשוט. צריך לקבל החלטה, למצוא את סגנון האימון הרצוי וכמובן להתמיד בתהליך. אך אם מתחילים ומפסיקים,הרי שהחזרה לשגרת האימונים עשויה להיות מאתגרת, כי לכולנו זכור עד כמה ההתחלה אינה פשוטה ובמקביל הגוף ממהר לקחת 20 צעדים אחורה, ועל כן הרבה פעמים החזרה יותר קשה מנקודת ההתחלה.

    מה עושים? קודם כל, מקבלים את ההחלטה שרוצים לחזור לכושר, ולאחר מכן עוצרים להבין שאם הצלחתם בעבר, הרי שבהחלט ניתן להתחיל בשנית ואפילו לשפר הישגים. אז איך מתחילים מחדש? כל המידע מונח לפניכם כאן:

     

    Read more »
  9. טיפים לפיתוח שרירי הידיים

    טיפים לפיתוח שרירי הידיים

    גם גברים וגם נשים מתאמנים כדי לחזק את שרירי הידיים או לחטב את הזרועות. לעתים מדובר בחוסר ביטחון שמושפע משביעות רצון נמוכה ממראה הגוף, ולפעמים זה למטרת חיזוק וחיטוב הגוף. לא מעט מתאמנים מכירים מספר תרגילים בסיסיים עם משקולות לצורך אימון ידיים, אבל קיימים תרגילים נוספים שמאמנים את השרירים הללו, ולאו דווקא את השרירים שאתם מכירים היטב. סקרנים? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב בנושא.

    Read more »
  10. עובדות שלא ידעתם על השרירים בגוף

    עובדות שלא ידעתם על השרירים בגוף

    השרירים שלנו משמשים אותנו לכל פעולה בכל דקה ביום, אך רבים כלל לא מכירים את רובם. שריר הוא למעשה שם כולל לרקמה שבנויה מסיבי שריר, וסיבים אלו הם גמישים ובעלי יכולת מתיחה והרפיה. את רקמות השרירים עוטפים רקמות חיבור שמאגדות את רקמות השריר יחד, ויוצרים את המכלול הנקרא "שריר". יש כמה וכמה סוגי שרירים, ולהם מספר תפקידים. האם אתם מכירים את כולם? את השריר הגדול ביותר, והקטן ביותר? מי הכי חזק? ומה עוד כדאי לדעת בנושא השרירים? כל המידע במאמר שלפניכם.

    Read more »