איך לשמור על משקל מאוזן במהלך החורף?

למרות שאנחנו בני האדם לא נכנסים לשנת חורף כמו הדובים, גם אנחנו בתקופת החורף מורידים רגל מהגז ויותר מכונסים בעצמנו, ולו כי קפוא בחוץ ומחשיך מוקדם. שני אלמנטים אלו מונעים לצאת החוצה, ובמקביל מניעים לבחור בנסיעה על פני הליכה. לאור הדברים בהחלט ניתן להכריז שבחורף פחות פעילים, ובו זמנית גם נכון להכריז שבחורף יותר אוכלים. מה הקשר בין עונת החורף לעלייה במשקל? ובכן בחורף נשענים על מאכלים מנחמים וצורכים יותר מאפים ומתוקים (קלוריות ריקות). מכאן שאין כלל שאלה - בחורף מומלץ לעלות על המשקל ולבחון מה אוכלים ואיזו פעילות גופנית עושים.

מביאים את חדר הכושר הביתה

אין זה סוד שבחורף חשים יותר עצלנים, אך עדיין ריצה בחורף מאוד רלוונטית, ולו באמצעות רכישה של הליכון ביתי. לא רק שבאמצעות הליכון ניתן לשלוט על מגוון משתנים, אלא באמצעות הליכון גם ניתן יותר לשמור על הגוף ולנצל כהלכה את שעות היום – ללא שום תלות בשעות השקיעה המוקדמות. אינכם מתחברים להליכון? תשקלו לרכוש אופני כושר, אליפטיקל וכדומה. כיצד בוחרים? בוחנים כמה מקום עומד לרשותכם, אלו שרירים מבקשים לחזק, מהו התקציב ולאלו סוגי תרגילים יותר מתחברים.

מתעמלים ונהנים

לאחר שרוכשים את מכשיר הכושר הרצוי מהר מאוד מגלים שאין כמו להתעמל בתנאים ביתיים וליהנות מרעש הגשם שניתז בחוץ. צרכים תמריץ? תתערבו עם חבר/ה לגבי משקל היעד, או לפחות לגבי התמדה לאורך זמן. מבקשים חיזוק נוסף? ניתן להתעמל מול הטלוויזיה. כך גם מנצלים את הזמן (רואים פרק אהוב), גם הדעת מוסחת (ועל כן לא ממהרים לחתוך) וגם נמנעים מנשנוש לא בריא מול הטלוויזיה.

אל תסתירו מעצמכם

רוב האנשים מאמינים שמה שלא רואים אינו נחשב, ועל כן בחורף הם נוטים ללבוש בגדים שמחמיאים לגוף -כאלו שהם גדולים ומטשטשים שומנים מיותרים. עם זאת, מדובר בהטעיה ועל כן בחורף יש ללבוש בגדים שאינם מאוד רחבים - רק כך מקבלים תמונת מצב משקפת מציאות. ברגע שלובשים בגדים שאינם נועדו לטשטש, הרבה יותר ברור האם לחתוך בנשנושים, או האם להצטרף לקבוצת ההליכה שנפתחה בשכונה.

הקפדה על תזונה

קר ומבקשים לחמם את הגוף ועל כן אנשים מרבים לאכול בחורף. עם זאת, אם רק בוחנים מה מכניסים לגוף, ניתן גם ליהנות וגם למנוע השמנה. אם כן מה אוכלים? כמה שיותר סיבים תזונתיים ומאכלים חמים שמסייעים להגביר את תחושת השובע. כך למשל בבוקר מומלץ לאכול דייסת קוואקר חמה שמשלבת פרי (תוספת של ויטמינים) ועבור ארוחת הצהריים מוטב להכין מרק ירקות. כמו כן, מוטב להימנע ממזון מעובד, כי מלבד כמות גדולה של קלוריות, הוא גם מכיל הרבה סוכר ונתרן, ואלו עם הזמן עשויים להוביל לתחלואה.

תדאגו למתוקים בריאים

שעות החשכה המוקדמות משפיעות באופן ישיר על רמת הסרוטונין שבדם, ואת הרמה הנמוכה הזו אנשים מבקשים לאזן (ולו מחוסר מודעות) באמצעות מאכלים מתוקים ופחמימות. מכאן שרצוי להיות מודעים לצורך המוגבר במתוקים ופחמימות ופשוט לוודא שיש בבית מספיק תחליפים בריאים. כך למשל מוטב להכניס הביתה כמה שיותר מפירות העונה ומוטב לעבור למאפים כמה שיותר בריאים, ולו כאלו שעשויים מקמח מלא, קמח שיפון, קמח כוסמין וכדומה.

פשוט מים

לצד הקפדה על תזונה בריאה, גם חשוב להקפיד על צריכת נוזלים, למרות שבחורף פחות חשים צמא. מכאן שיש להגדיר כמה כוסות מים שותים במהלך היום (תנסו להגיע ל10 כוסות) ותימנעו משתייה ממותקת - תשמרו את הסוכר עבור התוספת שלצד הקפה. פה נציין שאין כמו החורף בכדי ליהנות מכוס תה גדושה בצמחים ארומטיים – נצלו זאת! מה עוד? אל תאפשרו לעובדה שעתה חורף להניע לאחור, לא מבחינת דיאטה ולא מבחינת אימון. חורף גשום ובריא לכולם!