אימון יוגה למתחילים

יוגה היא שיטת אימון גופני המשלבת פעילות פיזית לצד תרגילי נשימות ומדיטציה, בתוך מודעות לקשר שבין הגוף לנפש. יש כמה סוגי יוגה המתאימים לכל מטרה, אשר כוללים תרגילים שונים המתבצעים בעצימות שונה. אבל אם לא יצא לכם להתנסות באימון הזה, חשוב שתכירו קודם כל את הבסיס, תחפשו אימון יוגה למתחילים ותכירו את הדגשים הבאים שיוכלו לעזור לכם לקראת האימון הראשון.

 

יוגה – לא סתם מתיחות

לתרגול יוגה יש כמה וכמה יתרונות שיש להם פוטנציאל אדיר להיטיב עם הבריאות שלנו ולשפר לנו את איכות החיים, וזאת בהנחה שמבצעים את התרגלים כמו שצריך ובאופן מבוקר כמובן.

  • משפיעה על המצב הנפשי – יוגה כוללת טכניקות שונות של הרפיה ורגיעה, מה שיכול להועיל במצבים נפשיים שונים כמו דיכאון, סטרס, מתח, לחץ וחרדה.
  • מסייעת לשיפור הגמישות – תרגול יוגה על בסיס קבוע, ובאמצעות תרגילים מסוימים המתאימים במיוחד לשיפור הגמישות והאלסטיות של השרירים והמפרקים, יכולה לסייע לכם להשתפר ולהפוך לגמישים יותר ויותר.
  • טובה ללב – בזמן יוגה נדרשים לפתח מודעות לנשימות, והיא יכולה לקדם הרפיה ולסייע להסדיר את הנשימה. משום כך, לעיתים מומלץ ע"י רופא לאנשים עם בעיות לב-ריאה לתרגל יוגה.
  • שיפור פונקציונליות יום-יומית – יש כמה וכמה תרגילי יוגה אשר יכולים לסייע בשיפור יכולות פונקציונליות יום-יומיות או ספורטיביות, ולכן לעיתים ממליצים גם לספורטאים לבצע תרגילי יוגה.
  • שיפור היציבה – יוגה יכולה לחזק מאוד את שרירי הליבה שלכם, כמו גם על הכוח והגמישות של השרירים, מה שיכול לסייע במקרים של יציבה לא נכונה וכפופה, הנובעת לא אחת מישיבה מרובה – בעיקר מול המסכים.

מה זה ידרוש מכם?

על פניו, תרגול יוגה נשמע אידיאלי – לא חייב לצאת מהבית כדי לבצע אימון, ואפשר פשוט ללמוד לבצע מספר תרגילים בעזרת מדריך או מדריכת יוגה, להכין תוכנית אימון – ומשם לצאת לדרך. עם זאת, אין ספק שבשביל להתאמן בנוחות ואף לראות תוצאות בטווח הארוך, כדי להשקיע באימונים וכמובן לדאוג גם לדברים הבאים:

זמן

אם כבר החלטתם שאתם מתחילים לתרגל יוגה, חשוב שתקדישו לזה את כל הזמן הדרוש, כפי שתכננתם מראש. לא כדאי לתרגל כלאחר יד, אלא להחליט על זמנים מסוימים ביום שבהם תתכנסו אל תוך התרגול, תתרכזו בו ותשקיעו בו. ככל שתשקיעו בו יותר ותתמידו, כך תוכלו להתחיל לראות שיפור בביצועים לאורך זמן.

ציוד

ליוגה לא צריך יותר מדי, ומדובר בפעילות מינימליסטיות למדי מבחינת הציוד. משום שהאימון מתקיים לרוב על גבי הרצפה, חשוב שתדאגו למזרן אימון נוח ואיכותי. בהמשך, בשלבים מתקדמים יותר של האימון, תוכלו לקנות גם ערסל יוגה, בולסטר וגליל יוגה, אשר ישמשו אתכם לתרגילים נוספים.

ביגוד

נסיים בביגוד. כמו בכל אימון ופעילות גופנית אחרת, חשוב לדאוג לביגוד ספורטיבי, נוח ונעים ומנדף זיעה, שיוכל לאפשר לכם להתאמן בנוחות מרבית. ביוגה נהוג להתאמן בבגדים קלילים שיאפשרו לכם להימתח ולבצע כל תנועה שהיא, ועל כן כדאי להצטייד בטייץ יוגה, נוח ואיכותי (ואם מדברים על איכות, אין ספק שהמותג  Under Armour הוא אחד המובילים וכן האופנתיים בתחום), חזיית ספורט ומעליה חולצה נוחה. רבים מעדיפים להתאמן יחפים ביוגה.

 

לסיכום

אם גם אתם רוצים להצטרף לטרנד שמככב בעולם הספורט והמדיטציה כבר שנים ארוכות – זה בדיוק הזמן לעלות על מזרן היוגה ולהתחיל לבצע תרגול יוגה למתחילים. זה בהחלט יכול להתבצע בסלון הבית שלכם, אבל כמובן שכדאי בתור התחלה להצטרף לאימון עם מדריך או מדריכת יוגה, שיוכלו בין היתר לבדוק שאתם מבצעים את התנוחות בדרך הנכונה ולדייק אתכם במידת הצורך. בהצלחה ואימון נעים!