אימון משקל גוף: הכירו את האימון שכולם מדברים עליו

אם פעם אימוני הגוף לא היו נחלת הכלל והאימונים המקובלים היו אימוני משקולות או מכשירים, כיום הם פופולריים במיוחד. אחרי שנחשפנו לאימוני הרחוב האהובים במיוחד על כוכבי תוכנית הריאליטי "נינג'ה ישראל", שהביאו לקהל הרחב את האפשרויות הרבות לאימונים, רבים רצו לנסות את אימוני משקל הגוף שיכולים להתבצע בכל מקום ומתאימים כמעט לכולם. לא בטוחים מה זה אומר? במיוחד לזה הכנו לכם מדריך מפורט.

מהו אימון משקל גוף?

אימון משקל גוף הוא אימון שמשתמש במשקל הגוף כדי להעמיס על השרירים ולהפעיל אותם. במילים אחרות, במהלך אימון משקל גוף, המשקל שלכם יהיה המשקולת שאותה תצטרכו להרים.

למי אימוני גוף מתאימים?

אימוני גוף מתאימים לכולם, גם למתחילים שרוצים להזיז את הגוף מעט מבלי להוציא כסף על מכשירים, וגם למתקדמים שרוצים קצת אקסטרה לאימונים. חשוב לדעת איך לבצע  את התרגילים, אך באופן כללי כמעט כולם יתחברו לסגנון הזה

מה היתרונות באימון משקל הגוף?

היתרונות הגדולים של אימון משקל הגוף הם שאין צורך ללכת לחדר כושר, לא חייב לקנות אביזרים לאימון ביתי (אם כי הם יעזרו לכם) ואפשר לבצע את האימונים מכל מקום. זה חוסך בכסף ובזמן, ומאפשר גם למי שלא יכול ללכת לחדר כושר מכל סיבה שהיא להתאמן ולראות תוצאות.

אילו תרגילים נהוג לבצע במסגרת אימוני משקל גוף?

 

  • תרגילים לחיזוק הידיים – התרגילים הקודמים תופסים גם לקטגוריה זו, אך אפשר לשלב גם פשיטות מרפקים או כפיפות מרפקים לצורך האימון. גם קפיצה בחבל קפיצה תוכל לעזור, ותמיד אפשר להוסיף משקולות יד אם כבר יש לכם כאלה כדי להעלות את עצימות האימון.

 

  • תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים – גם את הרגליים אפשר לחזק באמצעות תרגילים לחיזוק שרירי הרגליים, מומלץ לשלב סקוואטים או לאנג'ים (אפשר לשלב משקולות). אם יש לכם אופני כושר בבית, תוכלו להשתמש בהם למספר דקות.

דגשים חשובים:

  • אם אתם מתאמנים לבד ללא הדרכה של מאמן כושר, חשוב לבדוק היטב איך מבצעים את התרגיל כדי להימנע מגרימת נזק לגוף. אם אתם מרגישים כאבים חזקים ופתאומיים באמצע האימונים, עצרו את האימון מיד ולכו לטיפול רפואי.
  • אימון ביתי כדאי לבצע באמצעות מזרני אימון לנוחות.
  • וודאו שאתם נחים בין תרגילים ובין סטים שונים. המנוחה חשובה לצורך הצלחת האימונים לא פחות מהאימונים עצמם.
  • הקפידו על תזונה נכונה – שתו מים בכמות מספקת, לפני האימון, במהלכו ואחריו, והקפידו על תפריט בריא שיכלול חלבונים, וויטמינים ומינרליים שיזינו את הגוף שלכם לאחר האימון.

 

איך מבצעים את האימון?

קבעו את סדר התרגילים לפי יכולתכם, ובצעו כל תרגיל בסט של 4-5 פעמים. כל סט ייחשב פעם אחת. אפשר לשנות את הסדר ולהחליף תרגילים מאימון לאימון, כל עוד הם עובדים על אותה קבוצת שרירים. עבדו על מספר סטים על פי יכולתכם.

יש לנוח בין כל סט, לפחות כחצי דקה.

זכרו כי האימון מאוד גמיש ותוכלו להתאים אותו ליכולת ולרצון שלכם.

אימון משקל גוף יכול להיות פתרון מעולה למי שלא רוצה או יכול ללכת לחדר כושר, לא מצריך הוצאות על אביזרים ועדיין מאפשר להוציא את המיטב ולחיות אורח חיים בריא. לא יזיק להתייעץ עם מאמן כושר ולבנות תוכנית אימונים, אבל אפשר לעשות את זה לבד. שמרו על כוח הרצון, מוטיבציה גבוהה ושגרת אימונים קבועה, ותראו תוצאות.