איך לעלות במשקל מהר

איך לעלות במשקל מהר? רוב האנשים מחפשים דרכים לרדת במשקל, אך אנשים רזים או אנשים שנמצאים בתת תזונה חווים קשיים בעלייה במשקל, ומוצאים עצמם שואלים את השאלה הזאת. חשוב לדעת ולהבין כמה דברים לפני שמתחילים בשיטות להעלאת המשקל, ולא מזיק להתייעץ עם רופא או דיאטנית לקבלת הכוונה מותאמת אישית. במאמר שלפניכם נסקור את כל הדרכים, ההרגלים והשאלות לגבי עלייה במשקל. מתחילים.

 

האם קשה לעלות במשקל ולמה?

יש הרבה פרמטרים שמשפיעים על משקל הגוף ועל חלקם אין לנו שליטה – כמו גנטיקה והיסטוריה משפחתית. קצב חילוף החומרים משתנה מאדם לאדם, הוא יכול להיות מהיר מידי או איטי מידי, ולעיתים המשקל פשוט "תקוע", מה שמקשה על היכולת שלנו לשנות אותו, אך זה לא בלתי אפשרי. ישנם גורמים שכן בשליטה שלנו שיוכלו לעזור בהעלאת המשקל, כמו הרכב הארוחות, רמת הפעילות הגופנית ועוד, כמפורט בהמשך המאמר.

האם אפשר לעלות מהר במשקל?

כמו כל תהליך שמתרחש בגוף, גם עלייה במשקל דורשת זמן והתמדה. אם תקפידו על בחירת מזונות עשירים, תעלו את תדירות הארוחות ותבצעו אימוני כוח להעלאת מסת השריר – תוכלו לראות תוצאות טובות לאורך זמן.

הצבת מטרות

שינוי במשקל יכול לקחת זמן, אך בעזרת הצבת מטרת על לטווח הרחוק וקביעת מטרות קטנות כשלבי ביניים אפשר להעלות במשקל. מטרה ריאלית תהיה לדוגמה עלייה של חצי קילו בחודש, והמטרות הקטנות יכולות להיות סוגי המזונות וגודל הארוחות שלכם. חשוב לזכור שעלייה הדרגתית מקלה על שמירת המשקל ומסייעת למערכת העיכול להסתגל לשינוי בקלות רבה יותר.

התאמת תפריט נכון

המפתח לעלייה במשקל הוא לאכול באופן מסודר: שלוש ארוחות עיקריות ועוד שתיים-שלוש ארוחות ביניים לאורך היום. כדאי לבחור מזונות בריאים ובעלי צפיפות קלורית גבוהה, המכילים כמה שיותר מאבות המזון.

חלבונים

כדאי לצרוך מזונות עשירים בחלבון, המסייעים לתפקודו התקין של הגוף. אפשר לשתות משקאות מועשרים בחלבון או לצרוך אבקת חלבון, ולהעשיר את התפריט במזונות טבעיים כמו אגוזים, בשר אדום, סלמון ודגים שמנים או פירות יבשים, המכילים חלבון טבעי בכמות גבוהה.

שומנים

מומלץ להעשיר את התפריט במזונות בעלי שומנים בריאים, שמגנים על מערכת השלד ומסייעים בהעלאת המשקל. מזונות אלה יכולים להיות אורז לבן, אבוקדו, זרעים למיניהם, ביצים ועוד.

פחמימות

ההעדפה היא לצרוך פחמימה מורכבת, שמתפרקת לאט יותר בגוף ותורמת להעלאת המשקל. מזונות כמו לחם דגנים, אורז מלא, עדשים ושיבולת שועל מהווים מקור מצוין לפחמימות מסוג זה.

טיפ בונוס

אוכל הוא הדלק המועדף לבניית מסת שריר, אך אפשר להתייעץ עם גורם רפואי לגבי נטילת תוספי תזונה שישלימו את הערכים התזונתיים שהגוף זקוק להם. אפשר להוסיף לתפריט גם אבקות חלבון או שייקים כדי להניע את מערכת העיכול.

הכול מתחיל ונגמר באימונים

אולי תתפלאו, אבל פעילות גופנית יכולה לסייע בעלייה במשקל ובמסת השריר, וכן אף לשפר את התיאבון. אימוני כוח מועילים להעלאת מסת השריר בגוף, ויותר שרירים שווה העלאה במשקל הגוף. גם אם במהלך האימון תרגישו זיעה או קוצר נשימה כדאי לשתף את המאמן, אך לרוב זה רק אומר שאתם בדרך הנכונה.

לבוש מתאים יעזור מאוד להתמיד

לפני שאתם מתחילים להתאמן, וכדי להעלות את המוטיבציה לאימונים, חשוב לבחור ביגוד נוח אך מתאים לפעילות גופנית, שכן לבוש טוב גורם לאווירה טובה ולמקסום התוצאות באימון. בנוסף, בחרו נעליים סגורות, בעדיפות לנעלי ספורט, שיתמכו בכף הרגל בעת האימון וימנעו פציעות ספורט. זכרו, כשתרגישו טוב בבגדים שלכם, תבצעו בצורה טובה ויעילה יותר את האימון ותראו תוצאות באופן מהיר.

 

לסיכום

עלייה במשקל עשויה להיות מאתגרת, אך בעזרת בניית תפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון, שגרת אימונים והרבה מוטיבציה – היא הופכת להיות משימה אפשרית בהחלט. אם אתם לא בטוחים לגבי אילו מזונות כדאי לצרוך, התייעצו עם דיאטן או איש מקצוע מומחה שידע להתאים עבורכם תפריט שתוכלו לעמוד בו, ואפילו תצליחו להעלות במשקל. בהצלחה.