המסלולים שחייבים לעשות עם הילדים

החורף כבר כאן וכל מסלולי המים יורדים מהתמונה, אך אין זה אומר שנשארים בבית, אלא דווקא עכשיו כשלא מאוד חם, זהו בדיוק הזמן ליהנות מטיול רגלי, ופה בארצנו הקטנה והיפה לא חסרות אופציות ייחודיות. גם אתם חושבים לאיזה מסלול לקחת את הילדים? להלן כמה רעיונות:

החורשה שליד הבית

ממש עכשיו לאחר שזכינו ליהנות מהגשמים הראשונים, מוטב לבחון איזה ציוד לטיולים יש לנו בבית (ומה צריך להשלים), ופשוט לצאת לנקודה הקרובה ביותר בה מתקיים חורש טבעי. מה עושים? מחפשים אחר סתווניות, חלמוניות, כלניות וכמובן פטריות, כי אין יותר כיף מאשר לטייל על אדמה שזה עתה גמעה מים והצמיחה מחדש את הפטריות הבשרניות והכה טעימות. עם זאת, תוודאו מראש שאתם יודעים להבדיל אלו הראויות למאכל ומאלו שמוטב להתרחק.

שביל ישראל

אחת האופציות היותר מהנות היא לבקר בכל פעם במקטע אחר של שביל ישראל, כך שכל פעם מגלים נדבך נוסף ומראש ברור מה עומדת להיות הנקודה הבאה. כמו כן, אם ניתן לעשות לילה בשטח, הרי שמדובר בחוויה הרבה יותר משמעותית ואילו הילדים הרבה יותר יתרגשו. כך למשל אפשרי ללכת מדן ולהגיע עד למצודת ישע, אך לפני שקובעים מסלול מוטב בפעם הראשונה לבחון מסוגלות (כולל זמנים, מרחקים והליכה עם ציוד מאסיבי קרי אוהל על הגב), וזאת ניתן לבחון באמצעות שעוני דופק ותחושה כוללת. עוד נציין שכיוון שמדובר בהליכה ארוכה, חשוב להצטייד כהלכה, משמע מומלץ לקחת תיקי מים, תרמילים נוחים, כובעים וכמובן שגם נשנושים.

נשארים במרכז - נחל השופט

בדרום הכרמל מסתתר אחד מהנחלים היותר יפים - נחל השופט. זה המקום למצוא בו גשרוני עץ, מפלונים, יער עבות, מעיינות מרהיבים, נחל צלול ושבילי הליכה בהם משולבים נקודות עצירה. מי שיבחר במסלול הקצר, יתחיל בעין חשרת, יעבור דרך תחנת הקמח הישנה ויחזור לנקודת ההתחלה, תוך כדי הליכה סמוכה לנחל. לעומת זאת, מי שיבחר במסלול הארוך יזכה לעבור בעין פרור ובעמק השלום.

קופצים לצפון - נחל אל על

לאחר שציינו נקודה רטובה במרכז, נעבור לציין נקודה רטובה ברמת הגולן, ופה נבחר בנחל אל על שגם אליו ניתן להגיע לכל אורך השנה. כאן מחכים מפלים מופלאים - המפל הלבן והמפל השחור, כאשר שניהם מוקפים בטבע שוקק חיים ושמציע פינות מוצלות, כאלו שמעניקות תחושה שנמצאים בממד אחר. מהו המסלול? ממושב אבני איתן יורדים לנחל, עוצרים במפל השחור (ולאחריו במפל הלבן) וממשיכים לנוע בטבע הקסום עד למושב אליעד.

יורדים לדרום - עין עקב

מה עם אזור הדרום? גם הוא יודע להציע שלל מסלולי הליכה מרהיבים שמאוד מומלצים ביחד עם ילדים. כך למשל כדאי להכיר את עין עקב שמצליח לזרוק גוונים ירוקים במדבר הסובב. מכאן שאם אוהבים את השילוב הקונטרסטי שבין המדבר הצחיח למקור מים שופע ואם הנוף המדברי מרגיע אותכם, אתם מוזמנים לצאת למסלול מעגלי בעין עקב. המסלול אורך כחצי יום (כ7 שעות) וניתן לחלקו לשניים: מהחניון ועד לעין עקב ומעין עקב חזרה לחניון. פה נמליץ להתחיל את המסלול מוקדם בבוקר ומראש להבין שהוא אינו מיועד לילדים קטנים.

מסלול עירוני באבו כביר

מחפשים מסלול עירוני לא קשה, מסלול שמשלב טבע ממש בלב העיר ת"א? הכירו את אבו כביר - שכונה מרהיבה שמשלבת בין היסטוריה, אומנות וטבע מרגש. מדובר במסלול מעגלי אליו יוצאים מרחוב הרצל 155. בדרך עוצרים בבית הספר לטבע, בצריף של זאב וילנאי ובגן הבוטני (בו מחכים מאות צמחי בר לצד בריכות מים). בהמשך מגיעים לבית הקברות היהודי שמשויך לתקופה הרומאית ולבסוף מקנחים בכנסייה הרוסית. סה"כ 2.5 ק"מ עשירים בעובדות מרתקות ובמראות שמאוד ייחודיים לעיר התוססת.

הרבה יותר ממסלול הליכה

המסקנה היא שלאורכה של מדינתנו היפה מסתתרות אינספור נקודות נהדרות, כאלו שמהוות מסלולי הליכה שמותאמים גם לילדים, כך שניתן לשלב את ההליכה עם תרבות, היסטוריה, אומנות וכמובן עם טבע ונופים. מכאן שמרוויחים הרבה יותר מ"רק" זמן איכות משפחתי ופעילות ספורטיבית - מומלץ ביותר!