כושר תוצרת בית

זה מתחיל מתישהו, בדרך כלל עם בוא האביב, כאשר אנו מחליטים שדי לנו וחייבים לשנות משהו בחיים. מלאי מוטיבציה אנחנו מתחייבים להחליף הרגלים רעים בטובים, מבטיחים לעצמנו להפסיק לעשן, לאכול בריא ואולי אפילו ללמוד משהו. אולי שפה זרה, אולי קולנוע איכותי. שואפים להתחיל לקרוא שירה, אולי אפילו לנסות לכתוב פרוזה. אלא שבדרך כלל, זה מתמצה בהחלטה הפשוטה והכל כך מתבקשת (בעיקר לאחר ארוחות החג), לעשות ספורט ולהיכנס לכושר- נו, אתם יודעים, להרגיש יותר טוב עם עצמנו. החלטה היא החלטה. אנו נרשמים לחדר הכושר מופתעים ומתלהבים מהנפלאות שזה עושה, מתמוגגים מהשיפור פיזית ונפשית, אלא שדווקא אז זה קורה. בדיוק כשאנחנו מתחילים לספר לעולם בגאווה כיצד חיינו השתנו, שיש לנו כוח רצון ובכלל שאנחנו מכורים קשות, או אז, עוצמת ההתלהבות שוככת. יהיו אלה יותר מדי ימים של מבול, או לחילופין חמסין קיצוני, כמה ישיבות עבודה שנמשכות עד מאוחר וגומרות לנו את היום, יהיו התירוצים אשר יהיו, כל אלה מרוקנים לחלוטין את סוללת
המוטיבציה שכה התגאינו בה, ואנו מתחילים לוותר לעצמנו. נו ברור, אילו רק לא היינו צריכים לטרוח לצאת מהבית ולהגיע עד חדר הכושר, כבר מזמן היינו ממשיכים ומשקיעים בגוף שלנו. אז זהו, שזה אפשרי ואין תירוצים.

מולטי אפשרויות

לדברי יוסי עקרוני, קניין מוצרי הכושר, אביזרי הספורט והפנאי ברשת מגה ספורט, יש בהחלט בשורה בתחום והביקוש למכשירי הכושר ולאביזרים הביתיים נמצא בעלייה מתמדת. המודעות העולמית הגוברת לבריאות וכושר, הביאה את החדשנות בתחום הספורט לא רק למכונים אלא גם לבתים ולדירות הפרטיות. את הביקוש מרגישים לדבריו משנה לשנה, כאשר בהתאם מתפתחים אביזרים חדשים ומכשירים בעלי טכנולוגיות ופטנטים המאפשרים לא רק להציב יעדים ספציפיים, אלא גם להשיג אותם. יתרונות אביזרי הכושר הביתיים רבים, החל בעובדה שהם חוסכים את הטרחה שבלצאת מהבית לחדר הכושר, להתנייד, לעמוד בתור מעיק על מכשיר מבוקש בשעות השיא, וכלה בהימנעות מחשיפה בציבור בביגוד מינימלי, חשיפה ממנה מעדיפים רבים להימנע (לפחות עד הגיעם לגזרה המושלמת). עוד? הם תמיד כאן בשבילנו, בוקר וערב, שבתות וחגים. הם זמינים ונגישים ומותאמים ללוח הזמנים הדינמי שלנו, גם אם מדובר בעשר דקות פה ושבע דקות שם. "מגוון האביזרים בשוק כיום הוא רב ויעיל", סוקר עקרוני. "אנחנו יכולים להתאים לעצמנו את המכשיר הספציפי לפי מטרת היעד, בדיוק כמו בחדר הכושר או בחוג לעיצוב. בגדול, המגוון מתחלק לשתי קטגוריות עיקריות – מכשירי הכושר ה'כבדים', אלה שמצריכים הקצאה של מקום בבית, ולעומתם המכשירים הקלים, אותם אביזרים הניתנים לאחסון בכל מקום ובכל דירה. המכשירים הכבדים העיקריים, הפופולאריים מאז ומתמיד, הם ההליכון, האליפטיקל ואופני הכושר. הם יעניקו תוצאות יפות למי שמעוניין בהרזיה, חיטוב וסיבולת לב ריאה. השלב הבא אחריהם הוא המולטי טריינר המיועד לאלה החפצים בפיתוח שרירים, אבל כמובן שהוא יסייע גם בחיטוב והרזייה. כשמו - מולטי, הוא מציע מגוון רב של
פעילויות ופונקציות, המאפשרות לעבוד על מסת כל שריר ושריר בנפרד".

למי היית ממליץ להצטייד באביזרי כושר ביתיים?

"לכל מי שרוצה להיכנס לכושר ולהצליח לשמור עליו. כלומר, לכולם. כל שצריך הוא להתאים את המכשיר לפעילות הרצויה, לגיל ולמטרות. המגוון מותאם לכל אחד, מהרמה הנמוכה לגבוהה ביותר. מתחילים בסיסיים ובאדי-בילדרס. האחרונים אגב, מכירים כל שריר בגופם ויודעים לעיתים טוב יותר ממדריך הכושר מה טוב להם".

מה בנוגע לאוכלוסיה מבוגרת?

אנשים שיצאו לפנסיה ורוצים לשמור על כושר? "מכשור ביתי כזה מצוין להם. ידוע שלמבוגרים שיצאו לפנסיה, הפעילות הגופנית תורמת לאיכות החיים. להם הייתי ממליץ על הליכון או אפילו על אופני הכושר. במגה ספורט אפשר להשיג אופני כושר בעלי ישיבה תומכת מיוחדת ומשענת נוחה לגב, כך שגם מי שסובלים מבעיות גב שונות – יוכלו להסתדר כאן מצוין ולמצוא את מבוקשם".

מה לגבי נשים אחרי לידה המעוניינות להתחטב ולשוב לגזרה?

"להן הייתי ממליץ בעיקר על ציוד לפילאטיס ויוגה - כדורי פיזיו, גומיות מתיחה, קפיצי יד וכדומה. אלה תורמים לעיצוב ולא תופסים הרבה מקום בבית (המלא עכשיו ממילא בציוד עבור התינוק החדש). אמהות טריות נמנעות לעיתים מללכת לחדר כושר בשל העייפות והצורך להיות ליד התינוק. מכשירי הכושר הביתיים מאפשרים להן להתעמל ביעילות מרבית ולשוב לגזרה מבלי לצאת מהבית".
יוסי עקרוני, על כושר בגילאים מבוגרים: "למבוגרים שיצאו לפנסיה, הפעילות הגופנית תורמת לאיכות החיים. להם הייתי ממליץ על הליכון או אפילו על אופני הכושר. במגה ספורט אפשר להשיג אופני כושר בעלי ישיבה תומכת מיוחדת ומשענת נוחה לגב, כך שגם מי שסובלים מבעיות גב שונות – יוכלו להסתדר כאן מצוין ולמצוא את מבוקשם"

בחדרי חדרים
אבל לא רק אוכלוסיות ספציפיות. עקרוני אומר כי כל בני המשפחה יכולים ליהנות ממכשירי כושר קיימים בבית, כל אחד בהתאם לגילו, מצבו הבריאותי והמטרה שלו. "במשפחות בהן הורים ושני בני נוער לדוגמה, אפשר לשלב מספר מכשירים כמו מולטי טריינר, גומיות, קפיצי יד וכדומה. לבני נוער, אגב, שהספורט הפך חלק חשוב מחייהם בשנים האחרונות, הייתי מציע להתמיד במכשירי הפעילות האירובית ללא משקולות, זאת כיוון שבגילאים הצעירים הגוף והשרירים מצויים עדיין בשלבי בנייה והתפתחות".

למי שמתאמן דרך קבע, לדוגמא בריצה, לא די בפעילות האירובית?

"ריצה היא ספורט נהדר, אבל בנוסף לה יש צורך בחיזוק כל שרירי הגוף. מעבר לכך, ריצה על אספלט קשה עלולה לגרום לעומס בגב התחתון. ההליכון הביתי נותן מענה מצוין לא רק כמשטח בולם זעזועים אלא גם כפתרון אידיאלי לשינויים במזג האוויר, שלא פעם פוגעים בתדירות האימון".
לא לכולם יש חדרים מתאימים לכך, כזכור.

"את הכל ניתן להתאים לתנאים האובייקטיבים. מי שיש לו חדר פנוי ותקציב מתאים - נהדר. הוא יוכל להפוך את החדר למכון כושר פרטי באמצעות מספר מכשירים ופונקציות. אחרים יכולים להסתפק במכשיר הספציפי, כאמור בהתאם למטרה. האביזרים השונים עושים את העבודה יופי: כדורי פילאטיס, גומיות מתיחה, מדרגות, מכשירי בטן, קפיצי יד, 'פיתה' לשיווי משקל (אביזר חמוד להפליא שעושה טוב גם לשרירי רצפת האגן, ש.ר.) חבלי קפיצה, מוטות מתח ועוד".
והתקציב? איכשהו נשמע שמדובר בהשקעה לא קטנה.

"בספורט כמו בספורט, הכל עניין של גמישות והכל ניתן להתאמה לצרכים, לתנאים וליכולת. הבחירה תהיה כמובן בהתאם לספורט שאנחנו אוהבים במיוחד, כדי שנוכל להתמיד בו. אביזרי הספורט שקל ועד 10-15אינם יקרים ומחירם נע בין למאות בודדות. לגבי המכשירים, המחירים גם הם מגוונים ומשתנים בהתאם לסוג- כך - 2,500למשל, מחירו של הליכון נע בין 1,200 שקל, מולטי טריינר נע בין 8,000 4,500 – 1,200 שקל, אליפטיקל – 5,000 - לאופנים הפשוטים 550ואופני כושר בין למיוחדים. כשמשווים 2,500ביותר עד את זה לסכומים שאנו נוטים להוציא על מנוי לחדר כושר, מבינים שההשקעה אינה
בהכרח כל כך גבוהה".
הזכרת שיש בתחום חדשנות. תן דוגמא למשהו "מגניב" שכזה מהשנים האחרונות.

"ה'קרייזי פיט מסאז' הוא מכשיר מדליק שיצר באז רציני סביבו. מדובר במשטח שבעת העמידה עליו, גורם לרטט בכל הגוף. הוא מצוין להרפיית השרירים להזרמת הדם לצמצום צלוליט ואם לא די בכך, הוא גם מסייע להצרת היקפים".
לסיכום?

"זה פשוט: אביזרי הכושר הביתיים הם דרך נפלאה לחיטוב ולהרזייה, שהופכת את הספורט לשגרה ולדרך חיים, אך בל נשכח את התזונה הנכונה והבריאה. שילוב בין תזונה וספורט יביא לתוצאות נכונות לגזרה, לכושר וגם לנפש"