איך להפוך את מטלות הבית והיום יום שלך לפעילות ספורטיבית

אם גם אתה סבור שאינך מבצע כל פעילות ספורטיבית במהלך היום, הרי שמדובר בדעה שגויה לחלוטין. סביר להניח שאתה מושפע מתפיסות תרבותיות, לפיהן הנעת הגוף במשחק כדורסל או בחדר הכושר הינה פעילות גופנית ראויה לשמה, אך לא כן ניקיון הבית או עלייה במדרגות החניון. למעשה, אתה מניע את השרירים ושורף קלוריות בכל זמן שאינך שוכב על המיטה, כך שפעילות גופנית אינה רק זמינה ביותר אלא מהווה חלק אינטגראלי משגרת יומך. ואם זה המצב, מדוע לא לנצל את האפשרויות על מנת לשפר באמת את הכושר הגופני, להגביר את המוטיבציה ולהרגיש טוב יותר עם עצמך? החדשות הטובות הן שמדובר ביעדים קלים ואפילו מהנים להשגה.

מודעות היא שם המשחק

מי שאינו מודע לכך שמטלות היומיום עשויות להיות פעילות ספורטיבית לכל דבר, יתקשה לגייס מוטיבציה על מנת להגבירן ולשפרן, ובוודאי לעמוד על תועלתן. הדרך הטובה והפשוטה ביותר לרכוש היכרות עם גופך ועם פעילותך הספורטיבית, עוברת בגאדג'ט חביב מהדור החדש שנקרא צמיד פעילות וכושר - POLAR LOOP BLK. מדובר בצמיד אותו מניחים על פרק היד, ומכאן והלאה מערכותיו עוקבות אחר מצבך הגופני ופעילותך לאורך כל שעות היממה. בעזרתו תוכלו לקבל מידע בזמן אמת על המרחק שאתה עובר, מספר הצעדים והתנועות שביצעת, צריכת ושריפת הקלוריות, ועוד מגוון רחב של נתונים סטטיסטיים. הצמיד גם מאפשר לך לקבל משוב יומי, שבועי וחודשי, להציב יעדים ולבדוק את העמידה בהם, להשוות את עצמך לאחרים בעזרת אפליקציה ייעודית, ואפילו לקבל התראה על היעדר פעילות גופנית בהתאם להמלצות הבריאות המקובלות. אין ספק שמדובר בדרך מהנה, מסקרנת ולפעמים גם ממכרת להפיכת מטלות הבית והיומיום לתוכנית ספורט מתמשכת.

כשמטלות הופכות לספורט

בסדר גמור, אתה אומר, רכשתי את הצמיד ומה הלאה? איך אני הופך יום רגיל לחלוטין לאירוע ספורטיבי? התשובה לכך פשוטה בהרבה ממה שאתה מדמיין:

תתחיל לזוז – כאשר אתה נמצא בבית או במשרד אינך חייב לשבת כל הזמן. מצא תירוצים לקום מהכורסא והספה, הסתובב מעט ותראה כיצד נתוני הצמיד מעוררים בך חיוך.

ילדים זה ספורט – לפעמים נדמה שלזאטוטים שמתרוצצים בבית יש אנרגיות בלתי נדלות, אז למה שלא תתפוס טרמפ. צא איתם למגרש המשחקים, שחק איתם במחבואים, או סתם תשתוללו ביחד לדקה או שתיים.

לכלוך הוא הזדמנות – אם חשבת שבזמן שאשתך שוטפת כלים או שואבת אבק אתה מרוויח, כדאי שתחשוב שוב. מטלות הניקיון הן הזדמנות מצוינת לשריפת קלוריות ולהפעלת השרירים, שלא לדבר על שיפור הזוגיות. קח מטאטא או מגב ליד, הסתער על ערימת הכלים שבכיור, צא להוריד את הזבל לפח שבחוץ – ותראה כיצד הצמיד שלך מגיב בחיוב.

לשאוף אוויר – העולם שבחוץ אינו רק יפה ומעניין, הוא גם תירוץ מצוין לצאת להליכות קצרות. אם תלך אל השכנים או למכולת ברגל לא רק תחסוך בדלק אלא גם בביקורים אצל הרופא.

עבוד על העבודה – אם אתה מבלה שעות רבות מול המחשב או יושב בפגישות, תוכל להוסיף בקלות פעילויות קטנות שמייד יירשמו בצמיד. למשל, עשה מתיחות בין פגישה לפגישה, עלה במדרגות ולא במעלית, צא לארוחת הצהריים ברגל, ונצל הזדמנויות להסתובב במשרדי העובדים.

ולא לתשכח

צמיד פעילות וכושר אמנם יסייע לך להכיר את גופך ולהקפיד על פעילות גופנית חיונית, אך האחריות היא שלך. עשה ככל יכולתך על מנת להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת, והפחת בהרגלים מזיקים כמו עישון ושתייה מרובה של קפה. אגב, אינך חייב להסתפק במטלות היומיום על מנת לעשות ספורט. קיימות לא מעט פעילויות ספורטיביות מהנות ומאתגרות, החל בטניס שולחן ועד לרכיבת אופניים, אותן תוכל להכניס ללו"ז היומי שלך.