איך לשפר סיבולת לב ריאה?

סיבולת לב ריאה משפיעה באופן ישיר על היכולת לבצע מגוון פעילויות ספורטיביות, כך שגם אם השרירים חזקים, עדיין עשויים לחוש בחוסר אוויר - תחושה שמובילה לתסכול ולוויתור עצמי, ועל כן בין אם רצים, שוחים או רוכבים על אופניים, חשוב לשפר את סיבולת לב הריאה וקודם כל חשוב לדעת שהדבר אכן אפשרי. כיצד? יש לנו כמה טיפים יעילים:

חשיבות הפעולה

רגע לפני שנסביר איך לשפר סיבולת לב ריאה, נעצור להסביר במה מדובר ומדוע המטרה כה חשובה.
סיבולת לב ריאה מתייחסת ליכולת של 4 מערכות (מערכת הלב, מערכת העצבים, מערכת הדם וכמובן מערכת הנשימה) לעבור היטב ביחד, כך שמתאפשרת זרימה חלקה של חמצן, כזו ששומרת על תפקוד תקין של מערכות הגוף.    

אין קיצורי דרך!

 ראשית ניפטר מהבטחות שווא: רבים שואלים איך לפתח סיבולת בצורה מהירה ומצפים לשמוע על "תרגילי קסם", אך האמת הבריאה (והפחות נעימה) היא שעבור השאלה  אין תשובה שכוללת זמן תגובה מהיר, אלא אם באמת רוצים להגיע לתוצאות יש להתמיד בעבודה קשה. מבאס? הצד השני של המטבע הוא שאם רק מגלים רצינות, זוכים לשפר בצורה משמעותית את סיבולת לב ריאה ובו זמנית נהנים משלל יתרונות בריאותיים.

נחישות לצד התמדה

 ראשית נציין שבין אם תבחרו בפעילות אירובית או בפעילות אנאירובית, אל תצפו לתוצאות מידיות והתכוננו להיות נחושים. אז מה עושים? בוחרים פעילות ספורטיבית מתונה ומקפידים לבצע אותה לפחות כחצי שעה. מכאן שאפשר לבחור לשחות, לרוץ, לרכב על אופניי כושר וכדומה. מעדיפים ללכת לשיעור בחדר הכושר? התמקדו בשיעורי מדרגה, זומבה, ספינינג וכדומה.

מבלי לצאת מהבית

רוצים לשפר אצ הסיבולת מבלי לצאת מהבית? אם כי יש בחוץ קורונה ואם כי לא מתחשק להזיע ליד אנשים שלא מכירים? ובכן מגוון מוצרים משלימים עשויים לסגור עבורכם את הפינה, למשל מדרגה, הליכון או חבל קפיצה, אך גם לא חסרות פעולות ביתיות פשוטות. כך למשל אפשרי לעלות ולרדת מדרגות, או לשים במחשב שיעור אירובי.

3 דוגמאות לתרגילים ביתיים

ריצה במקום - עומדים במקום מרווח ורצים במקום. תוך כדי בועטים עם העקבים גבוה לעבר הישבן ואת הזרועות מניעים לצדדים. התחילו מ20 שניות בכל פעם ובצעו כ3 סטים.

ניתור פישוק - עמדו עם ברכיים מעט כפופות, עם בטן אסופה ועם זרועות לצד הגוף. עתה צרו פישוק רחב עם הרגליים ובמקביל תיגעו על שתי כפות ידיים אחת בשנייה מעל הראש. יש לחזור על הסט כ10 פעמים, לבצע 3 סטים ולנוח כ10 שניות בין הסטים.

תנועה קדימה ואחורה - עומדים עם רגליים פשוקות מעט (ברוחב של הירכיים) ואת בית החזה והראש מותחים מעלה. את המותניים מכופפים ועם הידיים נוגעים בקרקע ונעים עמן קדימה, בזמן שכפות הרגליים נשארות סטטיות מאחור. יש לחזור על הסט כ5 פעמים.

מטרה אחת דרכים רבות

אם נסכם, נציין שעל השאלה קיימת תשובה שמחייבת השקעה לצד מאמץ, אם כי כל אחד מוזמן להתמקד בנישה ספורטיבית שאליה הוא יותר מתחבר. בשורה התחתונה תמיד חשוב לזכור מהי המטרה, ובמקרה זה היא לסייע לגוף לקלוט יותר חמצן בפרק זמן יותר קצר, פעולה שמסייעת לנקות פסולת מהגוף ולהזרים יותר דם לתאים, לעורקים וללב - חשוב!