אימון פילאטיס מזרן - כך תשיגו גוף בריא

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נחשפים לאימוני פילאטיס, והופכים אותם לחלק משגרת הכושר שלהם. פילאטיס היא למעשה שיטת אימון גופני שמטרתה לחזק את הגוף ולשפר את היציבה, כדי לאמן את הגוף לבצע את המטלות היומיומיות במינימום מאמץ, לתרום לגמישות וכן גם לעיצוב הגוף. השיטה הזאת, שפותחה ע"י ג'וזף פילאטיס בגרמניה, מתמקדת בחיזוק שרירי הליבה המייצבים החשובים של הגוף באמצעות שלל תרגילים היכולים להתבצע בדרכים שונות, שאחת מהם היא על מזרן. מה עוד צריך לדעת על שיטת האימון הזאת?

 

יתרונות לאימון פילאטיס מזרן

לאימון פילאטיס מזרן יש כמה יתרונות שכדאי לכם להכיר. לפני שניגע בעיקר וביתרונות הבריאותיים, נציין כי מדובר בשיטת אימון שלא תדרוש מכם יותר מדי מוצרים לפילאטיס מלבד מזרן אחד וגומיות כושר. לעומת אימון פילאטיס מכשירים (שעליו כבר נדבר), זהו אימון שתוכלו מכל מקום וגם מהבית שלכם, עם מדריך או בקבוצה, אבל גם מול סרטון ביוטיוב. לצד מזרן אימון שניתן לרכוש במחיר נוח לרוב, כדאי ללבוש כמובן בגדי ספורט נוחים ונעליים איכותיות (נמליץ לכם להתרשם ממוצרי Skechers שיתאימו לכל מטרה).

מכאן, מדובר באימון גמיש מבחינת הזמנים והמיקום, אבל הוא גם חוסך לכם לא מעט כסף. אז מלבד ההיבט הזה, תשיגו גם שלל יתרונות בריאותיים כמו למשל:

  • חיזוק הגוף
  • שיפור היציבה וחיזוקה
  • שיפור יכולת הריכוז
  • הצרת היקפים וחיטוב הגוף
  • מודעות לתנועה נכונה ובריאה
  • יצירת הרמוניה בין גוף לנפש

פילאטיס מזרן או פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים הוא אימון פילאטיס המתבצע באמצעות מכשירים מיוחדים, כמו מיטות רפורמר, שבהם נוצרת התנגדות לגוף בדרגות קושי שונות. לעומת זאת, בפילאטיס מזרן משקל הגוף עצמו יוצר את ההתנגדות או שהיא נוצרת בעזרת שיתוף פעולה של חבר לאימון.

פילאטיס מזרן יכול להיות פתרון מצוין עבור אנשים שרוצים להתאמן בשיטת הכושר הנפלאה הזאת, בעיקר אם הם עמוסים ואין להם זמן להגיע לשיעור מכשירים באופן סדיר או שהם מעוניינים לחסוך בעלויות. כמו כן, השיטה הזאת טובה במיוחד למתאמנים מתחילים וכן לאנשים שיש להם מניעה ספציפית להתאמן בפילאטיס מכשירים. לפילאטיס מכשירים יש יתרון על פני פילאטיס מזרן בכך שהוא יכול לסייע לפיתוח שליטה רבה יותר על תנועות הגוף ובצורה מדויקת יותר, וניתן לבצע בו מבחר רחב יותר של תרגילים.

בשורה התחתונה, פילאטיס מזרן ופילאטיס משרתים מטרה זהה – והיא חיזוק הגוף ופיתוחו. אך יש להתחשב גם בגורמים נוספים, כמו מטרות ונוחות.

איך מתחילים?

אז החלטתם שאתם רוצים להתנסות באימון הפופולארי והנפלא הזה. בין שבחרתם לנסות אימון פילאטיס מזרן ובין שבחרתם פילאטיס מכשירים, השלב הראשון הוא לבדוק האם יש מניעה רפואית לבצע את הפעילות. בשלב ההתחלתי תוכלו ללכת לשיעור ניסיון בפילאטיס מזרן ובפילאטיס מכשירים, ובכך להבין איזה סגנון מתאים לכם ולגוף שלכם ביותר. אם אתם מתלבטים, תמיד תוכלו לפנות למדריכי הכושר שהעבירו את השיעורים ולשתף אותם בנושא.

אך אם אתם לא יכולים להגיע לשיעורי פילאטיס מכשירים או מזרן במכון הכושר או בסטודיו, כמובן שתוכלו להתחיל לתרגל אותם בבית בעצמכם. מזרן כושר וכן גומיות יוכלו לספק לכם את כל מה שתצטרכו מאימון לאימון. כדאי לכם לקרוא ולחקור יותר על האימון והתרגילים, וכן למצוא סרטון שמתאים לדרגת מתחילים כדי שתוכלו לבצע אימון אפקטיבי ובריא. אם אתם מעוניינים לקחת את זה לשלב הבא, אל תהססו להתייעץ עם מדריך מקצועי כדי לבנות תוכנית אימונים שתוכלו לבצע בבית שלכם וכמובן מכל מקום אחר.

לסיכום

אנו מקווים שהמידע במאמר עזר לכם להבין קצת על ההבדלים באימונים הפילאטיס השונים, ולהתכונן לאימון פילאטיס באופן המיטבי. אימון מבוקר וביצוע תרגילים באופן נכון יוכלו לסייע לכם להגיע לתוצאות מרשימות ולגוף חזק מאי פעם. בהצלחה ואימון נעים!