אימון חבל קפיצה: האימון שיגרום לכם להתאהב בספורט

אימון באמצעות חבל (או דלגית) הוא הזדמנות מצוינת לשרוף קלוריות וגם להתאמן בפעילות אירובית אותה ניתן לבצע בכל מקום. הוא נחשב לאחד מהאימונים הקלים אך גם האפקטיביים ביותר בעולם האירובי. מדובר באימון יעיל ביותר מבחינת קצב שריפת הקלוריות – מעל 1,000 קלוריות בשבוע, אם מתאמנים 3 פעמיים בשבוע. עדיין לא השתכנעתם? בואו נדבר עוד קצת על אימון חבל קפיצה.

אילו סוגי אימונים ניתן לעשות עם חבל קפיצה?

אימון עם חבל קפיצה יכול להתבצע במספר אופנים:

  • קפיצה קלה באמצעות החבל.
  • קפיצה על רגל אחת ואז החלפה לרגל השנייה.
  • קפיצות עם החלפות רגליים מהירות.
  • ניתן לבצע אימון כוח מתפרץ, המתבצע באמצעות רגליים צמודות ודילוג במקום למשך חצי דקה עד דקה, ואז הפסקה.

שימו לב כי הברכיים שלכם צריכות להיות כפופות וכי ההנעה של החבל מתבצעת באמצעות שורש כף היד ולא מאזור הכתפיים. הבטן צריכה להיות אסופה, כאשר כל סבב מורכב מ-12 דקות של ארבעה תרגילים באורך של דקה.

מהם היתרונות של אימון בחבל קפיצה?

היתרונות של אימון באמצעות חבל קפיצה הם רבים ולכן הופכים אותו לאימון כל כך מומלץ.

  • מדובר באביזר זול אותו ניתן לרכוש בעלות כספית של עשרות שקלים בלבד.
  • אין צורך במיומנות לטובת שימוש בחבל משום שתרגול המתבצע באופן קבוע יוביל אתכם לקבלת תוצאות מעולות, הן מבחינת החיטוב של אזור הרגליים, ידיים ובטן.
  • שיפור סיבולת לב ריאה בעקבות פעילות גופנית המתבצעת בעצימות גבוהה.
  • כל אחד יכול להתאמן בחבל כי ניתן להתאים את האימון לכל דרגת קושי – החל ממתחילים ועד למתאמנים שרוצים לגוון את אימוני האירובי.

אימון חבל קפיצה 3

איך לבחור חבל קפיצה?

  • התאמה של אורך החבל לגובה – בעת ביצוע הרכישה של חבל בחנות, עמדו כאשר אתם דורכים עם רגל אחת על אמצע החבל ומחזיקים בידית. בדקו כי החבל מגיע בדיוק עד לבית השחי, וזאת מתוך מטרה להתאים את אורך החבל לגובה שלכם.
  • ידיות – הידיות של החבל הן חשובות מאוד בתהליך הבחירה כי הן צריכות להיות חזקות מספיק אך גם נוחות לשימוש. העדיפו לבחור בידית מרופדת שתאפשר לכם לאחוז בצורה חזקה בחבל, בלי לשפשף את עור הידיים ובלי להתייאש במהירות מהאימון.
  • עובי – בעבור מתאמנים מתחילים רצוי לבצע רכישה של חבל קפיצה עבה ואילו בעבור מנוסים רצוי לבצע רכישה של חבל דק לטובת אימון המתבצע בקצב מהיר מאוד. אם אתם מתלבטים לגבי העובי, רצוי לבחון מספר סוגים של חבלים, מתוך מטרה למצוא את החבל שמתאים לכם. נוסף על כך, העדיפו לבחור בחבל העשוי מחומרים איכותיים וחזקים, ועל כן העדיפו להשקיע יותר מאשר לרכוש חבל שייקרע תוך זמן קצר.

איך לשפר את האימון בקפיצה בחבל?

אימון קפיצה בחבל הוא אימון שמתבצע בעצימות גבוהה, ולכן חשוב מאוד לבצע חימום לפני אימון המתבצע למשך 5 עד עשר דקות. אם אתם לא בטוחים איזה חימום אתם צריכים, תוכלו לבחור מתוך כמה סוגים של חימום לפני אימון. התמדה היא שם המשחק, ועל כן הקפידו להתאמן לפחות שלוש פעמים בשבוע.

רצוי להתאמן עם מוזיקה ברקע לטובת שמירה על קצב אחיד וכן לגוון את האימון דרך אינטרוולים קצרים.

אימון חבל קפיצה 4

סיכום

אימון חבל מתאים לכל אחד שרוצה לשפר את סיבולת לב-ריאה ולהפחית במשקל. התמדה, שימוש בחבל איכותי והקפדה על חימום הם המפתח ליצירה של תוכנית אימונים שתוביל אתכם לתוצאות, בפרק זמן קצר.