איך לבחור מידת נעליים?

שופינג הוא חוויה שכולנו מכירים ואוהבים, ובעיקר כשמדובר באונליין. אפשר להשיג היום כמעט כל דבר עם משלוח עד הבית, אך יש פריטים שיש לנו מעט ספקות לגבי ההתאמה שלהם אלינו, כמו במקרה של נעליים. לא תמיד תדעו בוודאות איזו מידה אתם צריכים, האם המידות דומות או שונות בכל חנות, האם המידה הקבועה שלכם תתאים גם כאן ואיך בכלל יודעים את כל המידע הזה. במיוחד לצורך כך, הכנו לכם מדריך לבחירה מושכלת של מידה בנעליים, גם אם אתם לא יכולים למדוד אותן במקום.

המידה הרגילה שלכם

לא משנה אם אתם קונים בחנות פיזית או אונליין, אתם בוודאי כבר יודעים את המידה או טווח המידות שמתאימות לכם. אם אתם לא בטוחים, כדאי להשתמש בנעליים הקיימות, לדוגמה אם אתם מתכננים לקנות נעלי ספורט חדשות ויש לכם זוג ישן בבית, השתמשו בו לצורך קביעת המידה.

אם לא כל הנעליים באותה מידה, שימו לב אם המידות משתנות כלפי מעלה או מטה, כדי שתדעו את הטווח הממוצע.

הגיע הזמן להכיר את טבלת המידות

כמעט בכל אתר יש טבלת מידות שיכולה לעזור לכם למצוא את המידה המתאימה. לרוב היא תציג לכם את המידות השכיחות ביותר, ואילו מידות באתר יתאימו להן. למשל, אם המידה הקבועה שלכם היא 39, ייתכן שהמקבילה לכך באתר הספציפי שבו אתם קונים תהיה 39.5. טבלת המידות גם תיתן לכם את מידות הנעל בס"מ, כך שתוכלו למדוד את הרגל שלכם בקלות בבית – הניחו את הרגל על דף, הצמידו אליה סרגל ובעזרת עיפרון סמנו את הגודל. על פי הטבלה, תדעו לאיזו מידה גודל כף הרגל שלכם יתאים. מדובר בכלי נוח מאוד שיעזור לכם להבין את יחסי הגדלים באופן מדויק יותר.

הדוגמן/ית שימושי/ת יותר ממה שאתם חושבים

ברוב האתרים, דוגמן או דוגמנית מדגמנים את הנעליים ומראים איך הם נראים על הגוף. בדר"כ, בתיאור המוצר ייכתב איזו מידה נועל הדוגמן, כך שתוכלו לראות איך היא נראית על כף הרגל. זה לא תמיד יעזור לכם לבחור את המידה, אבל תוכלו להבין בערך איך הנעליים נראות ומה הגודל, ולקבל תמונה יותר מציאותית מאשר התמונה של הנעליים לבדן.

לקוחות מרוצים לא טועים

במקרים רבים אפשר לצפות בפידבק של לקוחות על המוצרים, בין אם באתר עצמו ובין אם ברשתות חברתיות. תוכלו למצוא אנשים אחרים שרכשו את אותן הנעליים והעלו תמונה שלהם כשהם נועלים אותן. תוכלו לשאול שאלות ולוודא האם הנעליים מתאימות למידה שהם ציפו למצוא, והאם יש הבדל מהותי במידות המוצרים באתר לבין המידות הסטנדרטיות והמוכרות.

מדידה בחנות – למה לשים לב?

אם אתם בחנות פיזית ויכולים למדוד שם, כדאי לשים לב לכמה פרטים חשובים:

  • שהנעל לא לוחצת על הרגל מהצדדים או על האצבעות.
  • שהאצבעות לא "נמחצות" אחת על השנייה.
  • שהאצבעות מגיעות עד לקצה הנעל או כמעט עד הקצה מבלי להימחץ.
  • שהרגל לא יכולה לזוז בתוך הנעל, כלומר היא עוטפת את הרגל היטב כך שכשמרימים אותה, הנעל לא תזוז לשום מקום, מבלי ללחוץ.

תקופת הסתגלות

תקופת ההסתגלות היא הזמן לבחון את הנעליים ולבדוק האם בחרתם במידה הנכונה. אם קניתם נעלי ספורט, נסו את הנעליים בפעילות קלילות, למשל ריצה קלה או הליכה. אחרי שתחליטו שהמידה מתאימה, תוכלו להתקדם לפעילות אינטנסיביות יותר כמו ריצה, אימון פונקציונלי, טיפוס או כל ענף ספורט אחר שדורש הגנה על הרגליים, יציבות, אחיזה טובה ובלימת זעזועים בעמוד השדרה. אם קניתם נעליים אחרות, נסו אותן בפעילויות יומיומיות רגילות.

 

לקנות נעליים זה תמיד כיף, אבל כדי לבחור את הזוג המתאים חשוב לבחור במידה הנכונה. אם תעקבו אחר כל הטיפים שניתנו כאן, אין ספק שתוכלו למצוא במהירות את הנעליים הבאות שלכם, שיתאימו לכם באופן המיטבי אל תשכחו לוודא את מדיניות ההחזרות של האתר, במקרה ובחירת המידה לא הצליחה כמו שציפיתם, ונסו שוב. תתחדשו!