התמקדות בספורט וייחוד זמן לספורט

של לוחות הזמנים והכרת האמצעים העומדים לרשותכם, תוכלו בהחלט לשלב פעילות גופנית בחיי היומיום, וליהנות מיתרונותיה הרבים.

נכון, כולנו יודעים שאורח החיים המודרני אינו מיטיב במיוחד עם הגוף והנפש. שעות העבודה הארוכות, לחצים ומתחים, גידול הילדים, נסיעות וסידורים – כל אלו מצטרפים לכדי יום עמוס שקשה לצאת ממנו בריאים. ולבסוף, כשמתפנה קצת זמן לעניינים אישיים, הטכנולוגיה מציעה לנו אמצעים מפתים במיוחד למריחת זמן מול סרט, משחק מחשב או סיורים ברשתות החברתיות. קשה לומר שמדובר בפעילות גופנית משובחת. מצד שני, אורחות חיים אלו דווקא מדגישות את הצורך להקדיש זמן ומחשבה רצינית לספורט, ואי אפשר להתחמק מהמסקנה שהאחריות מוטלת עליכם. יתרה מכך, המצב אינו כה גרוע. כל אחד יכול עדיין למצוא ולסמן כמה משבצות פנויות ביומן, ובזכות ההתקדמות הטכנולוגית ניתן אף למצוא עזרי ספורט מצוינים לבית.

אבל למה ספורט?

זוהי שאלה שעליה יוכל לענות בקלות כל מי שעוסק בפעילות גופנית. מאידך, אם כבר שכחתם מהי התועלת שבהנעת ואימוץ השרירים, ראוי להזכיר כי ישנה רשימה ארוכה מאוד של יתרונות בריאותיים ואחרים הקשורים בספורט. לדוגמא, הספורט מסייע במניעה של מחלות, בהפחתת המשקל, באיזון הרכב השומנים והסוכרים בדם, בשיפור חילוף החומרים, בהפחתת לחץ דם, בחיזוק העצמות, בהגדלת טווח התנועה ועוד הרשימה ארוכה. כמו כן, לפעילות הגופנית ישנה השפעה חיוביות על מצב הרוח והתחושה הכללית, חיזוק היציבה, הביטחון והדימוי העצמי, ושיפור התפקוד היומיומי בכללותו. במילים אחרות, התמקדות בספורט אינה גוזלת זמן שלכאורה ניתן היה לנצל באופן יעיל יותר. נהפוך הוא – היא מייעלת את התפוקה וההתנהלות בכל מישורי החיים. למעשה, השאלה המרכזית איננה "למה ספורט?" אלא "כיצד מוצאים זמן לספורט?".

למצוא זמן לספורט

אצל מרבית האנשים, המכשול המרכזי בדרך להתמקדות ספורט אינו הבנת חשיבותו, אלא הכנסתו לסדרי העדיפויות והטמעתו בחיי היומיום. אם מדובר בבעיה מוכרת, בוודאי תמצאו תועלת במספר טיפים בסיסיים:

סדר עדיפויות – אם יש לכם זמן להרגלים שאינם בריאים, כמו צפייה בעוד סדרת טלוויזיה, בוודאי תוכלו למצוא זמן גם לפעילות שבאמת תיטיב עימכם. אינכם חייבים לחכות עד שתתקלו במבטים מודאגים של רופאים כדי להקפיץ את הספורט לשלב גבוה יותר בסדרי העדיפויות. עשו זאת עכשיו.

בדקו את היומן – ייתכן שהיומן שלכם מלא בהתחייבויות ופגישות לפי יום ושעה. ובכן, אם אתם אלופים במציאת זמן לענייני העסק, אין כל סיבה שלא תמצאו את המשבצת המתאימה גם לעניינים החשובים שלכם. כל שעליכם לעשות הוא לאתר כ- 3 או 4 שעות בשבוע, שיהיו יעילות לא פחות מעוד שיחת טלפון או מצגת.

לא בשמיים – אל תדמיינו לעצמכם התחייבות עצומה לאורך שנים אלא התחילו בקטן. אפילו פעילות גופנית בת חצי שעה ביום כבר תעשה פלאים, ובוודאי אינה מהווה משימה בלתי אפשרית.

מותר בכל שעה – סביר להניח שנשיא ארה"ב יותר עסוק מכם, ואם הוא מצליח למצוא זמן לספורט בכל יום, אז מה איתכם? אפשר בהחלט להקדיש זמן לספורט בשעות הבוקר לפני שיוצאים לעבודה, וכך ליהנות משיפור מהותי בהרגשה ובתפקוד לאורח כל היום. בנוסף, פעילות גופנית מומלצת גם בשעות הצהריים והערב, בין אם מדובר ברכיבת אופניים, ריצה או במכשיר הכושר הביתי שלכם.

מכשירים ואבזרים שיעזרו לכם

לפעמים באמת קשה למצוא זמן לספורט, ובמיוחד אם הפעילות נמצאת רחוק מהבית כמו קבוצת כדורסל באולם האזורי או אימון במכון הכושר. לכן, חשוב שתדעו שקיימים לא מעט מכשירים שיעבירו את הספורט לתוך הבית, כך שיהיה לכם קל יותר להתחייב. מדובר באמצעים כדוגמת אופני כושר מסוגים שונים, הליכונים, ספות כושר, מולטיטריינר, מכשירי חתירה, רטט ובטן. כמו כן, ישנם לא מעט אבזרים פשוטים יחסית שבהחלט יעשו את העבודה, כמו טרמפולינה, שולחן טניס, מתקני סל, משקולות, חבל קפיצה, מוטות מתח וכדורי פיזיו. יחד עם זאת, על מנת שהרכישה החדשה שלכם לא תהפוך לעוד פריט שמונח במחסן, הזכירו לעצמכם את התועלת המרוב