ספורט לילדים: מה מומלץ וממה כדאי להימנע?

למצוא את התחום המועדף

פעילות גופנית נחוצה עבור ילדים. היא מסייעת להם לשפר את המיומנויות המוטוריות, משפיעה על תפקודים קוגניטיביים, משפרת קואורדינציה ותורמת לחיזוק העצמות, הגוף והשרירים. אז למה ילדים לא בהכרח עוסקים בספורט באופן תדיר? הרבה מזה תלוי בעובדה, שהם לא תמיד נהנים מזה. חשיפת הילדים לפעילויות ספורטיביות מגוונות, תאפשר להם לזהות את הפעילויות המועדפות עליהם ביותר. רק לאחר שימצאו את התחום המועדף עליהם, הם יוכלו להתאמן, להזיז את הגוף ואפילו ליהנות מזה!

תתחילו בקטן

התנועה חיונית לגוף האדם, היא מקנה לו כל כך הרבה יתרונות ועשויה למנוע מחלות או בעיות בריאותיות בעתיד. האימונים משפיעים על השרירים, על העצמות, על מערכת הנשימה ואפילו על הביטחון העצמי של הילדים. אם אתם תוהים מאיפה להתחיל לשלב פעילות גופנית בחייו של הילד, תתחילו ברכישת נעלי ספורט לילדים. תנו להם לבחור את הדגם האהוב עליהם והצבע המועדף, כך סביר להניח שהם יתלהבו מהרכישה החדשה וירצו להשתמש בנעליים בכל הזדמנות. לאחר שרכשתם נעליים מתאימות, זה הזמן לגרום להם להזיז את הגוף. החל מלדרבן את הילדים לצאת לשחק כדורסל בשכונה, להירשם לחוג ריקוד ועד להליכות ברחובות העיר. כל דרך להזיז את הגוף תהיה אפקטיבית עבורם. חשוב לציין שהתמדה בפעילות ספורטיבית, עשויה להקנות לילדים תכונות חיוביות כמו עמידה ביעדים, הצבת מטרות אישיות והתמודדות מול אתגרים, שכן אלו יסייעו להם לכל אורך חייהם.

עודדו את הילדים לשחק במגרש

משום שהמודעות לאורח חיים בריא גדלה עם השנים, ברוב השכונות ניתן למצוא מגרשי ספורט, לרבות מסלולי ריצה. אחת הדרכים לדרבן את הילדים לבצע פעילויות ספורטיביות, היא על ידי רכישת אביזרים מתאימים, עמם יוכלו לשחק עם החברים. רכשו כדורי רגל, חבל קפיצה, אביזרי טניס, כדורי סל וכל דבר שימריץ את הילדים לצאת למגרש ולהזמין את החברים לטורניר. מעבר לתזוזה הגופנית, הם ישפרו את מערכת היחסים שלהם עם חבריהם ואולי גם ירכשו חברים חדשים.

ומה עם חדר כושר?

חדר הכושר נראה כמו מקום מפלטם של אנשים שריריים במיוחד, אבל לא, בחדר הכושר מתאמנים כל סוגי האנשים, לרבות ילדים. כיום ניתן למצוא בחדרי הכושר אימונים שמותאמים לילדים, החל מ- TRX ועד לאימוני משקולות. כדאי לברר בחדר הכושר באזור מגוריכם אם קיים ליווי מקצועי גם לקטינים.

פעילות יומיומית להנעת הגוף

גם אם הילדים לא מתחברים לפעילויות הספורטיביות השונות, תוכלו לתמרץ אותם להניע את הגוף כחלק מהרגלי השגרה. עלייה במדרגות במקום שימוש במעלית, הליכה רגלית לבית הספר או באמצעות רכיבה על אופניים, לצאת לסיבוב על רולרבליידס, לטייל בשכונה בשעות הערב ועוד.

וממה להימנע?

אז נכון, פעילות גופנית לילדים היא נהדרת ותורמת לגופם לא מעט דברים. אך יחד עם זה, לא כדאי להגזים בתדירות הפעילות ואף רצוי להימנע מאימוני כוח יומיומיים. כדאי לחלק את שגרת האימונים על פני השבוע, כך שבין אימון לאימון, הילדים יוכלו לנוח ולעסוק בפעילויות אחרות.

 

אימוני כושר לילדים ופעילויות גופניות מסוגים שונים תורמים לא מעט לשמירה על אורח חיים בריא. חשבו יחד עם הילד על תחום ספורטיבי מהנה, ונסו לחפש מסגרות, חוגים או פעילויות בתחום זה. הקפידו על תזונה נכונה בקרב הילדים, כך שיאכלו מזונות הכוללים את כל אבות המזון. דרבנו את הילדים לצאת לשחק במגרש ואפילו תוכלו לשמש עבורם דוגמא אישית, ולצאת לשחק יחד איתם – זה ישתלם לשניכם.