איך לארגן יום הולדת ספורטיבי

איזה כיף, הילד שלכם גדל בשנה ויום ההולדת קרב ובא, כך שכבר חודש לפני התאריך המדובר הילד מבהיר חד משמעית שהוא מתכוון להזמין את כל ילדי הגן (או הכיתה), ואתם ההורים נאלצים להתקפל ולהשלים עם העובדה שאתם עומדים לקראת משימה מאתגרת ושהספה החדשה אינה תישאר כה נקייה, ועל כן מומלץ ביותר לשקול יום הולדת ספורטיבי, ולו כי הוא עשוי להתאים להפליא למרחב החיצוני.

מוציאים אנרגיה

הרעיון הוא שיום ההולדת יתקיים בחוץ ושהילדים יוציאו אנרגיה, כך שכל חוויית יום ההולדת תהא קלה ופשוטה יותר, ועל כן השאלה היחידה היא כיצד מארגנים אירוע שכזה, ופה נציין שעם מעט יצירתיות וציוד ייעודי המשימה תתגלה כאפשרית ופשוטה להפליא. להלן כמה המלצות:

הכי כיף לקפוץ!

יום הולדת מהווה הזדמנות נפלאה להעניק לילד מתנה גדולה ואם אותה מתנה גם יכולה להוות הפעלה ליום ההולדת, הרי שמדובר ברווח כפול. מכאן שמומלץ לנצל את ההזדמנות ולרכוש טרמפולינה לגינה. טרמפולינה גם תעסיק את ילדיכם לאורך כל השנה וגם תהווה אטרקציה מהנה ביום ההולדת עצמו, כאשר במקום לאפשר לילדים רק לקפוץ עליה, ניתן לארגן שורת משימות. כך למשל אפשרי לפזר בה בלונים צבעוניים ובכול פעם להכניס אליה שני ילדים שצרכים להתחרות על תפיסת הבלון הכחול, אפשרי לשלב את הטרמפולינה כתחנה במסלול אטרקטיבי ועוד, כאשר אם מדובר ביום חם, תשקלו לשלב צינור מים, כך שהילדים גם יקפצו וגם יתרעננו.

קולעים לסל

יש יום הולדת לילד שהאהבה הגדולה שלו היא כדורסל או כדורגל? ובכן אם רק יש מקום, מציבים בגינה מתקן סל או שערי רגל. מה עושים? משחקים ומתחרים בשתי קבוצות, כאשר גם את הבנות ניתן בקלות להלהיב ולשלב בתוך המשחק (ואפילו רצוי!). מי שלא תרצה להשתתף, תוכל להיות מעודדת (אפשרי להכין ציוד משלים). פשוט מסבירים מהם החוקים (מתאימים אותם לגיל הילדים) ומתחילים, כאשר ניתן לשלב חימום מקדים שכולל ריצה, קפיצות, פעילות עם משרוקיות, כדרור וכדומה. 

יום הולדת בסגנון תחנות

מחפשים רעיונות נוספים? ובכן מומלץ לשלב שולחנות משחק - קשה למצוא ילד שעומד מולם אדיש. בנוסף, ניתן לשלב מגוון אופציות פחות יקרות ושדורשות פחות מקום, ועדיין ליצור יום הולדת מושקע ביותר. כך למשל מומלץ לרכוש חבל קפיצה, צלחות מעופפות וכמובן כדורים. מכאן שניתן לערוך מסלול שכולל מעבר מתחת לחבל מתוח (מבלי לגעת בו כמובן), קפיצה בתוך שק, התמסרות ממושכת מבלי להפיל את הכדור, הליכה לאחור, קפיצה בחבל תוך כדי ריצה בין שתי נקודות, קליעה של כדור למטרה (לדלי למשל) ועוד.

אופציות נוספות רחוק מהבית

כפי שניתן לראות קיימים שלל רעיונות כיצד ליצור יום הולדת ספורטיבי במינימום מאמץ, ואם מוכנים להתרחק במעט מהבית, ניתן לצאת עם הילדים לטיול בשדה הקרוב, ניתן לארגן ברחוב "חפש את המטמון", ניתן לשחק עם הילדים "מחניים" או בייסבול, ניתן להזמין את כולם לטיול אופניים ועוד. פשוט תעלו אופציות ותתחילו להתמקד.

דגשים כלליים

לבסוף נציין שעל מנת להקל עליכם ההורים, חשוב שהלו"ז יהיה מאורגן, לנדב אדם נוסף שיעזור, להבין בדיוק מהי התוכנית האמנותית (ולהעביר אותה היטב לילדים) וחשוב לזכור שלא מדובר בתחרות, אלא ביום הולדת. בנוסף, חובה לארגן כיבוד טעים, כאשר במקרה זה הכיבוד (והמתנות שמחולקות לילדים) יכולים ליישר קו עם הקונספט הספורטיבי - למשל בקבוקי מים ספורטיביים וממותגים, פירות שמחליפים את הממתקים, מפיות ודגלונים בנושא ועוד. הכי חשוב שהילד ייצא מרוצה ושאתם ההורים תישרדו בשביל לספר, ופה נחדד שאם תמיד חיפשתם תירוץ לרכוש מוצר ספורטיבי כזה או אחר לגינה, הרי שיום הולדת בהחלט מהווה תירוץ נהדר - מזל טוב!