מה לאכול לפני אימון: 7 סופר מזונות שייתנו לכם כוחות

אנשים רבים שמנסים להיכנס לכושר לעתים נתקלים בבעיה: הם מקפידים על אימונים מסודרים, אך לא מצליחים לרדת במשקל ולהיכנס לכושר. הסיבה לכך נעוצה בתזונה שלהם. כדי להיכנס לכושר, לא מספיק רק להשקיע באימונים. יש להשקיע גם בתזונה נכונה, שהיא חשובה לא פחות לאלו הרוצים להיכנס לכושר.

 

אין זה סוד שאחרי אימון רצוי לאכול חלבונים לטובת מסת השריר ופחמימות כדי לקבל אנרגיות. אבל מה כדאי לאכול לפני אימון כדי לקבל אנרגיות במהלכו? להלן שבעה סופר מזונות שמומלץ לאכול לפני אימון, כדי לשמור על כוחות במהלכו.

 

חשוב לדעת שמומלץ לאכול בין שעתיים לארבע שעות לפני אימון, כדי להותיר לקיבה מספיק זמן להתאושש וכדי שגם אתם תרגישו בנוח.

זרעי צ׳יה

בשנים האחרונות התפרסמו אינספור כתבות באתרים השונים אודות יתרונותיהם הרבים של זרעי הצ׳יה עבור ספורטאים. מדובר על זרעים ממשפחת המרווה ההיספנית, המגיעים ישירות ממקסיקו. הם מלאים באומגה 3, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים כמו ברזל, מגנזיום וסידן ועוד. מחקרים הוכיחו כי צריכת צ׳יה מסייעת לשיפור בריאות הפעילות של הלב, להורדת רמת הסוכר בדם ומתאימה לכאלו הסובלים מבעיות מעיים ועצירויות.

ישנם שתי דרכים עיקריות לצרוך זרעי צ׳יה: יש את אלו המעדיפים לטחון אותם, וכאלו המעדיפים לצרוך אותם בשלמותם. מומלץ להשתמש בכל מנה בכפית-שתיים, וניתן לשלב את זרעי הצ׳יה ביוגורט, דגני בוקר, סלט ועוד.

 שיבולת שועל

שיבולת שועל עוזרת לשלוט ברמת הסוכר בדם שלנו, ומקנה תחושת שובע לזמן רב. היא מלאה בוויטמין B, ובכלל, מדובר על פחמימה מורכבת מאוד.

אגוזי מלך

אגוזי מלך ידועים בתרומתם הרבה לגוף האדם, ובנוסף, יש להם ערך רב לפני ובמהלך אימונים. אגוזי מלך נחשבים לאחד ממקורות החלבון הטובים ביותר אשר באים מן הצומח, והם מקנים ריכוז למשך זמן רב בשל העובדה שהם עתירים באומגה 3 ובחומצות שונות. כמו כן, הם מכילים סידן התורם לעצמות ורמה גבוהה של סיבים.

 דייסת סובין

דייסת שיבולת שועל איננה הדייסה היחידה שאותה מומלץ לצרוך לפני אימון, גם דייסת סובין מומלצת לפני יציאה לריצה, שחייה, רכיבה או כל ספורט אחר, במיוחד כשמדובר על ארוחת בוקר. היא משביעה, מלאה בוויטמין B וכמובן במגנזיום וברזל המעניקים אנרגיה.

יוגורט

ליוגורט יתרונות רבים, כמו למשל העובדה שהוא טעים מאוד, ניתן להוסיף אליו תוספות טעימות ובריאות וכמובן - הוא משביע מאוד. יוגורט עתיר בחלבון, ויטמין B-12 וסידן. בנוסף, הוא מסייע לגוף לייצר אנרגיה.

חלב קוקוס

בחלב קוקוס נוהגים להשתמש פעמים רבות בעת הכנת קינוחים שונים, בעיקר מהמטבח האסיאתי. לכן יצא לחלב זה סטיגמה לא מחמיאה, אך כדאי לדעת שבחלב קוקוס יש מעט מאוד סוכר ושומן. לעומת זאת, הוא עשיר באשלגן, חומצות חיוניות, ויטמינים ועוד.

שוקולד מריר

חייכתם כשראיתם שכדאי לאכול יוגורט לפני האימון? בוודאי תשמחו לדעת שמומלץ לצרוך גם שוקולד מריר כמקור אנרגיה לפני אימון. בשוקולד מריר מצוי קפאין, שמעורר את גופנו ותורם לחילוף החומרים. בנוסף, הוא עשיר בנוגדי חמצון ששומרים על בריאות הלב. כמובן שכדאי לצרוך שוקולד מריר ללא חלב.

לסיום, זכרו שחשוב לשמור על מתינות, ולא לאכול יותר מדי לפני אימון, כדי לא להכביד על גופכם. אם אכן תקפידו לאכול בין שעתיים לארבע שעות לפני אימון (עם הזמן תדעו בדיוק מהו הזמן הטוב ביותר עבורכם) - תהיו במצב האידיאלי לפעילות ספורטיבית - לא רעבים ולא שבעים.