אימון טרמפולינה

כיפי, משחרר ואנרגטי, משפר סיבולת לב ריאה, מחזק את השרירים, נגיש בכל זמן ומקום: אם עדיין לא שמעתם על אימון הטרמפולינה, הגיע הזמן שתתוודעו לשיטת האימון שיכולה לשנות את כל מה שחשבתם על כושר גופני. אז מהו בכלל אימון טרמפולינה, מה קורה לגוף במהלכו ומהם היתרונות שהופכים אותו למיוחד? קפצו למאמר ונסביר לכם את הכול.

על האימון

אימון טרמפולינה, כפי שהשם שלו כבר מרמז לנו, הוא אימון כושר המתבצע בזמן קפיצות על טרמפולינה. יש כמה סוגי אימוני טרמפולינה, אך לרוב מדובר באימון אירובי אינטנסיבי וקצר במשך 40-30 דקות, שבו קופצים קלות על הטרמפולינה במקביל לביצוע תרגילי תנועה וכושר חזרתיים שונים, המתמקדים בכל תנועת הגוף, כולל הרגליים והידיים. כתחליף למזרן אימון, ניתן לבצע על הטרמפולינה גם תרגילי כושר לעיצוב וחיטוב בשכיבה או בישיבה.

מה קורה לגוף בזמן אימון טרמפולינה?

אימון טרמפולינה מאפשר לנו לאמן כמה וכמה מרכיבי כושר גופני חשובים, בכך שהוא מסייע לשפר ולשמר את הסיבולת לב ריאה, וכשמדובר באימון הכולל התנגדות, הוא מצוין גם לחיזוק השרירים ולשמירה על גמישותם, לחוזק המפרקי ולמניעת פציעות. כמו כן, האימון יכול לחזק גם את שרירי הליבה ואת השרירים העמוקים ואת צפיפות העצם. 

היתרונות של האימון המקפיץ

חוץ מהדברים הטובים שהאימון הזה תורם לבריאות ולכושר שלנו, יש כמה יתרונות בולטים נוספים שיש באימון טרמפולינה ביחס לסוגי אימון אחרים. הינה כמה מהם:

אפשר גם מהבית

אימון טרמפולינה יכול להתקיים בחוג ייעודי עם מדריך או מדריכה מקצועיים ומתאמנים נוספים, מה שיכול אגב להפוך את האימון לכיפי יותר, אנרגטי ולהעלות את רמת המוטיבציה שלכם פלאים. אך אם אין לכם אפשרות להירשם לחוג כזה או שהוא לא מסתדר לכם עם הלו"ז, חשוב שתדעו כי מדובר באימון שאפשר לבצע מהבית ועדיין ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו. תוכלו להשקיע ברכישת טרמפולינה איכותית, להתחיל לקפץ ולהתאמן מול שלל אימונים ומדריכים ביוטיוב וברחבי האינטרנט. זהו אימון שתוכלו לבצע במבנה סגור, אבל בהחלט גם להוציא את הטרמפולינה החוצה וליהנות מהאוויר הטוב.

אפשרות לאימונים מגוונים

על טרמפולינה תוכלו לבצע מצד אחד אימוני אירובי אינטנסיביים ועצימים, ומצד שני גם לנצל אותה כמשטח עבודה לביצוע תרגילי עיצוב וחיזוק. מדובר במשטח נוח וגמיש, אך גם מספיק מתוח כדי שתוכלו לשכב עליו באופן ישר ויציב. אז אפשר לבצע כאן אימון אירובי, אימון אנאירובי – וכן שילוב של השניים. חפשו את שיטת האימון המועדפת עליכם, היצמדו אליה והתחילו ליהנות.

ניצול הפונקציות נוספות

חוץ משלל אימונים שתוכלו לבצע על הטרמפולינה, תוכלו להשתמש בה לדברים אחרים ונצל את שלל הפונקציות שהיא מציעה לכם. אפשר להשתמש בה כמתקן למתיחות, משום שהיא מספקת זווית מתיחה גדולה, לבצע בעזרת אחיזה במסגרת שלה תרגילי כושר אחרים כתחליף לאחיזה בסולם, ולהשתמש בה כספסל עבור תרגילים המצריכים הגבהה.

כיפי במיוחד

נסיים באחד היתרונות הבולטים של האימון ולמעשה במה שהופך אותו למיוחד ושונה מאימונים אחרים. אף שמדובר באימון אינטנסיבי שיעלה לכם את הדופק ויגרום לכם להזיע, הוא תורם רבות לתחושת הקלילות במהלכו, נותן תחושת חופש ושחרור, הוא יכניס אתכם לקצב ויגרום לכם להיות אנרגטיים יותר.

לסיכום

אימון טרמפולינה הוא מצוין לאנשים שרוצים להכניס קצת כיף לשגרת האימונים שלהם בעזרת אימון עצים ומאתגר. האימון הזה יעזור לכם לשפר יכולות גופניות שונות ולשרוף קלוריות, והמתקן הזה שילדים כה אוהבים יאפשר לכם לבצע גם שלל אימונים ותרגילים אחרים. כמובן שאם אתם בתחילת הדרך, חשוב להתחיל באימונים קלילים וקצרים, ולהיוועץ במדריך או מאמן אם אתם רוצים לבנות תוכנית אימונים טובה. אם המאמר הזה עניין אתכם, אתם מוזמנים לקרוא מידע נוסף על אודות טרמפולינה, ואם האימון הזה נשמע רלוונטי עבורכם, אתם מוזמנים לרכוש טרמפולינה בקוטר 40 המתאימה במיוחד לאימון שכזה. אנו מאחלים לכם אימון בטוח ומהנה, בהצלחה!