רשימת ציוד לצבא

יום הגיוס מתקרב ובא, וזה הזמן להכין רשימת ציוד לצבא. מלש"בים רבים לא יודעים מה לקחת לצבא ובמיוחד לימים הראשונים שלהם. ועל כן, ריכזנו עבורכם בעמוד הזה רשימת ציוד שכוללת את הדברים הבסיסיים ביותר שצריך לקחת לצבא. כמובן שתוכלו להוסיף אליה דברים נוספים, בהתאם להעדפות ולצרכים האישיים שלכם. אז בואו נתחיל!

לסמן ביומן "יום קניות לצבא!"

הימים שלפני הגיוס יכולים להיות מבלבלים ומרגשים לחלק מכם, שיצריכו מכם הכנות שונות. עם זאת, יש לזכור שהציוד לצבא לא יסתדר מעצמו, ולכן חשוב להקצות יום קניות לצבא. כדאי לא לחכות לרגע האחרון אלא למצוא מספיק זמן לפני יום הגיוס כדי לסיים לארגן את כל הציוד, כדי שתגיעו ליום הזה רגועים, כשיש לכם את הכול לקראת החוויה החדשה שאתם עומדים לעבור. וכן, רגע לפני שיום הקניות מגיע, חשוב כבר להכין רשימת ציוד מפורטת ומסודרת עד הפרט האחרון. כדאי גם לבדוק בשלב הזה מה כבר יש לכם בבית, ומה אין ואתם צריכים לקנות.

מה אני אלבש?

חשוב להכין מספיק בגדים וציוד לשבועיים לפחות, במיוחד אם אינכם יודעים אם תסגרו את השבת הראשונה בבסיס. בביגוד יש להבחין בין מתגייסי חורף למתגייסי קיץ, משום שלכל עונה מומלץ לקחת ביגוד שיתאים לתנאי מזג האוויר.

חולצות

אומנם הצבא מספק חולצות טי-שירט, אבל אם תרצו להיות בטוחים, אפשר לקנות חולצות טי-שירט שאתם בטוחים שיהיה לכם נוח ונעים בהן. החולצות צריכות להיות בצבע זית או לבן, והאורך שלהן תלוי בעונה: בקיץ חולצות קצרות, ובחורף חולצות ארוכות יוכלו לחמם יותר.

בגדי ספורט

תצטרכו להביא גם בגדי ספורט, ורצוי בגדים מנדפים זיעה. שימו לב שלא ניתן ללבוש גופיות ומכנסיים שאינם מתחת לקו הברך. כמו כן, אל תשכחו נעלי ספורט נוחות, שיתאימו גם לריצה (כמובן שחשוב לבחור נעלי ריצה שיתאימו לכם כדי שתוכלו להתאמן בנוחות). אם כבר הזכרנו נעליים, רצוי להביא כפכפים (רצוי גומי) למקלחת.

גרביים

למרות שהצבא מספק גרבי צבא מכותנה, כדאי לכם להביא עוד כמה זוגות, שכן גרביים לא תופסים הרבה מקום והם חשובים לתחושת הנוחות שלכם. מלבד גרבי כותנה, צריך גם גרביים עבים מיוחדים למסעות ורצוי גם גרביים מנדפים זיעה. הגרביים אמורים להיות בצבע שחור או אפור. בחורף אפשר להביא גם גרביים תרמיות מיוחדות לקור וגרבי צמר שיסייעו לכם לשמור על החום.

תחתונים

חשוב להביא מספיק לבנים להחלפה, לפחות 10 זוגות תחתונים, וזאת משום שאתם לא יודעים עדיין אם תסגרו שבת בבסיס. רצוי שבנים יצטיידו בתחתוני בוקסר כדי למנוע או להפחית את הסיכוי לקבל שפשפת. מומלץ לבנות להביא גוזיות ספורט בנוסף, משום שהן נוחות יותר בעת פעילות גופנית.

פיג'מה

הביאו איתכם פיג'מה ובגדים נוחים לשינה. אם אתם מתגייסים בקיץ, כדאי להביא משהו קליל ודק, אבל כדאי להצטייד בעוד שכבה למקרה שיתפוס אתכם לילה קריר. עם זאת, בימי החורף הקרים, אפשר להצטייד בביגוד תרמי, ובחולצות ומכנסי געטקס.

עוד בגדים חמים

מתגייסי חורף יכולים לקחת בגדים חמים נוספים, כמו למשל כובעים ואביזרי שיער, כפפות, חם צוואר או צעיף (בצבע שחור).

מוצרי היגיינה

יש כמה מוצרי היגיינה בסיסיים שיש לארוז לצבא:

מגבת

הביאו איתכם מגבת גדולה שתשמש אתכם למקלחת ולבקרים. זו יכולה להיות מגבת רגילה, אך כיום ניתן לרכוש גם מגבת שטח שהיא קומפקטית יותר לנשיאה.

תיק רחצה

בתיק הרחצה שימו כל מה שאתם צריכים עבור מקלחת, כמו שמפו, מרכך וסבון. אפשר לדאוג לאחסן את המוצרים הללו בבקבוקים קטנים יותר כדי להימנע מסרבול ולהרוויח עוד מקום אחסון. בנים צריכים גם ג'ל גילוח וסכין גילוח (או לחלופין מכונת גילוח), כולל מראה בלתי שבירה. לבנות – מוצרי היגיינה נשית, מברשת שיער, סכין גילוח אם רוצים. וכמובן לא לשכוח מברשת שיניים, משחת שיניים ודיאודורנט.

מוצרים נוספים

מה עוד צריך? נייר טואלט יכול להיות דבר חיוני במיוחד, כמו גם קיסמי אוזניים, טלק נגד שפשפות, דיאודורנט לכפות הרגליים, קרם הגנה, שפתון נגד יובש, מגבונים לחים, וכל מוצר היגיינה נוסף לפי הצורך האישי שלכם.

תיק-תק! יש לכם 7 דקות לארוז...

יש לכם את כל הציוד שאתם צריכים לצבא? נהדר, אך חשוב שתדעו שהתיק לא פחות חשוב, והאחסון בצבא הוא חשוב מאוד. לצבא רצוי להצטייד בתיק גדול, בנפח של 80-60 ליטר, בעיקר אם אתם תשרתו כלוחמים או שתחזרו הבית מידי שבוע. אך אם תחזרו הביתה בשירות הסדיר שלכם מדי יום, תיק גב בגודל שיתאים לצרכים שלכם יכול להיות מספיק בהחלט. אם אתם מתגייסים לקרבי, רצוי להשקיע בתיק גדול כאמור, ומומלץ שהוא יהיה איכותי ועמיד משום שהוא ילווה אתכם לאורך השירות שלכם.

קרבי זה הכי אחי!

הרשימה שציינו עד כה היא בסיסית, ויכולה להתאים לחיילים עורפיים. רשימת ציוד ללוחם היא די דומה, אך יש כמה דברים שלוחמים צריכים במיוחד. כך למשל ציוד שפצו"ר כמו מצית ושאקלים, שקיות חימום, ערכת צחצוח לנעליים, פנס ראש וסוללות, אולר/ לדרמן.

מה עוד צריך?

עוד כמה דברים שחשוב לא לשכוח:

  • מסמכים – כל המסמכים הדרושים ליום החיול: צו התייצבות, תעודת זהות/ רישיון נהיגה, פרטי חשבון בנק, מספרי תעודות זהות של ההורים.
  • שעון – רצוי שעון יד דיגיטלי עם סטופר ותאורה.
  • מנעולים – לתיק ולארון.
  • מטען – כדאי להצטייד במטען רגיל ובמטען נייד לטלפון.
  • מצעים – סדין, ציפות, ושמיכה בהתאם למזג האוויר.
  • טוש סימון – כדי לסמן את החפצים האישיים שלכם, כמו התיק.

ומה לא להביא?

יש כמה דברים שלא תצטרכו להביא מראש, משום שהצבא ידאג לספק לכם אותם בבקו"ם:

  • קיטבג
  • דיסקיות
  • ערכת תפירה
  • כפפות פליז
  • מדי א'
  • גומי לנעליים
  • פנקס כיס
  • חם צוואר
  • נעליים
  • סכין גילוח
  • תחבושת אישית
  • מעיל א'
  • אטמי אוזניים
  • חגורה
  • כומתה
  • סרט זוהר

לוחמים מקבלים גם נרתיק לפק"ל כיסים, אזיקונים, סרטים דביקים, כיסוי לשעון יד, מברשות לניקוי הרובה ותרסיס שמן לנשק.

לסיכום

אחרי שהכנתם רשימת ציוד מסודרת וקניתם את כל מה שאתם צריכים, אתם מוכנים ליום הגדול והמרגש. יכול להיות שבמהלך השירות הצבאי שלכם תצטרכו לחדש ציוד שנשחק או להתחדש מדי פעם בביגוד, ולכן חשוב שתדעו שאצלנו במגה ספורט תוכלו למצוא את כל הביגוד האיכותי שיכול להתאים במיוחד לכושר ולפעילות גופנית, שנדרשים אליהם לא פעם במסגרת הצבאית. אתם מוזמנים להיכנס גם לבלוג שלנו ולהתרשם ממאמרים שונים בנושאים כושר, תזונה ואורח חיים בריא. אנו מאחלים לכם שירות נעים ומשמעותי, ובהצלחה רבה!

שאלות נפוצות

מה להביא ליום הגיוס?

ליום הגיוס יש להביא תיק ובו כל הציוד שתצרכו לימים הראשונים שלכם בצבא, כמו ביגוד, היגיינה ומוצרים נוספים. יש להתחשב בעובדה שאינכם יודעים אם תסגרו שבת בבסיס, ועל כן יש להצטייד בדברים שיספיקו לכם לשבועיים.

איך לארוז ציוד לצבא?

ציוד לצבא כדאי לארוז בתיק גדול מספיק, שיכיל את כל הציוד שאתם מביאים איתכם מהבית. כדאי לסדר את הדברים בתוך התיק באופן מסודר ומחולק, כדי שתוכלו לשלוף את מה שאתם צריכים במהירות.

איזה ציוד בנות צריכות לצבא?

מלבד הציוד הבסיסי המשותף לבנות ולבנים בצבא, כמו רוב מוצרי הביגוד וההנעלה, בנות צריכות גם מוצרי היגיינה נשית, גומיות (שחורות) לשיער וסיכות.