נעלי ריצה מומלצות (מעודכן ל-2024)

בחירת זוג נעלי הריצה הנכונות היא החלטה חשובה עבור רצים בכל הרמות. השוק מציע מגוון עצום של אפשרויות, וכל אחת מהן יכולה להיות מתאימה לסגנונות ריצה שונים ולמבנים שונים של כפות הרגליים. לפני שנמליץ לכם על הדגמים הכי טובים לנעלי ריצה, הינה כמה טיפים שחשוב שתדעו על בחירה נכונה והמלצות לשמירה על הנעליים שתרכשו.

מאפיינים שצריך להביא בחשבון בבחירת נעלי הריצה

מגוון נעלי הריצה בשוק הוא צבעוני ונרחב, אך צבע וצורה חיצונית הם כנראה התכונות הכי פחות חשובות של הנעליים. אם אתם לא בטוחים כיצד לבחור נעלי ריצה מתאימות, הינה פרמטרים שאתם חייבים להביא בתהליך:

נוחות

המטרה של הנעליים היא לספק לכם יכולת לרוץ בקלות כל מרחק, אז גם אם אתם ספורטאים מתחילים הרצים קילומטר אחד פעם בשבוע או אנשים המגיעים למסלולי הריצה פעם ביום, אתם צריכים נעליים שיהפכו את הפעילות הזאת לקלה ולא תגרום לבעיות אורתופדיות בטווח הארוך. הביאו בחשבון פרמטרים כמו השיפוע של כף הרגל בתוך הנעל (נעליים עם עקב מוגבה לעומת כאלו בלי), לרוחב שלהן ולהתאמה שלו לגודל כף הרגל שלכם, אם היא עשויה מחומרים נושמים שיעזרו לכם לשמור על אוורור ומהי כמות הריפוד בפנים, את סוג השטח שאתם רצים עליו (מסלול ריצה ביתי על הליכון, אדמה, אספלט וכדומה) ועוד.

תמיכה

נעלי הריצה צריכים להתאים גם למבנה האנטומי של כף הרגל שלכם, כך שאם יש לכם פלטפוס, או שדווקא אתם מאלו שיש להם קשת גבוהה בכף הרגל, כל מקרה דורש התאמה שונה המספקת תמיכה מוחלטת לריצה נוחה ואיכותית. מוזמנים לקרוא עוד על התאמת נעלי ריצה לרגל במאמר שלנו בנושא.

עמידות

אם אתם חובבי ריצה בחורף במסלולים שיש בהם מקורות מים או שלוליות, או שאתם דווקא אוהבים לרוץ בעומק היער הקרוב לביתכם או ליד החול בים, עליכם לוודא שנעלי הריצה שלכם עמידות לתנאי השטח הנפוצים בפעילויות שלכם. נעליים כאלו הן בעלות סוליה חיצונית עמידה, עשויות מבדים חסיני מים ועוד חומרים שישמרו עליהן טובות לשימוש לאורך זמן.

בלימת זעזועים

עוד תכונה חשובה של נעלי ריצה היא בלימת זעזועים. אנשים המרימים משקולות במכון או עוסקים בכל מיני פעילויות בעמידה אינם מרגישים את האימפקט הכרוך בריצה, ולכן חשוב שהנעליים יספקו את ההגנה מפציעות בשל הכוח המופעל על הגוף בכל צעד ועלול לפגוע במפרקים, בשרירים ובעצמות.

משקל

רצים בדרך כלל מעדיפים נעליים קלות משקל, כדי שלא יכבידו עליהם במהלך הפעילות הגופנית. כמובן שזהו אינו השיקול היחיד ועליכם עדיין להתאים את הנעליים לפי הפרמטרים האחרים, אך בחירה בנעליים קלות משקל יכולות לעזור לכם להרגיש קלילים ומהירים במהלך הריצה.

נעלי הריצה המומלצות שלנו

הינה רשימה של כמה מהמותגים הטובים ביותר לנעלי ריצה שאתם יכולים להשיג אצלנו במגה ספורט:

אסיקס Gel Nimbus 24

אסיקס היא חברה מובילה בתחום ההנעלה, ונעלי הריצה שלה מסוג Gel Nimbus הן בחירה פופולרית בקרב רצים רבים (לא סתם הם יצרו כבר לפחות 24 עיצובים שלהן). העיצוב של המותג הזה מתאים מאוד לאנשים הרצים מרחקים ארוכים ועל כביש, ולכן אם אתם רצים מרחקים קצרים יותר על תנאי שטח שונים ייתכן שזוהי אינה הבחירה בשבילכם. הטכנולוגיה שהושקעה בעיצוב הנעליים האלו ניכרת בריפוד שלה סביב הקרסול וכף הרגל לאחיזה טובה, במשקל הקל שלה וביכולת שלה לבלום זעזועים היטב. לנעליים יש חריצים בצד העליון כדי ליצור אפקט אוורור על הרגל וסוליית ביניים המספקת נוחות מרבית והגנה מהאימפקט.

אנדר ארמור Hovr Phantom 3

הנעליים הקודמות בסדרה של אנדר ארמור לא היו נעליים טובות במיוחד לריצה, אלא נעליים המתאימות לפעילות ספורטיבית סבירה ממגוון סוגים. עם זאת, הדגם השלישי בסדרה יכול להיות אפשרות מעולה לאנשים הרצים ספרינטים או ריצות קצרות. הצורה החיצונית שלה בעלת מראה עתידני, נקי ומלוטש מאוד, ויש לה ריפוד נוח ותמיכה ליציבה נהדרת בריצה.

של אדידס Ultra 4D

חשבתם פעם לקנות נעליים שהודפסו בתלת ממד? חברת אדידס מגשימה לכם את החלום עם דגם Ultra 4D. הנעליים האלו עוצבו בטכנולוגיה מתקדמת המספקת לרצים תמיכה מרובה בעיצוב חדשני שעוד לא נראה כמותו, שהופך את הנעל לקלה במיוחד אך מספקת את כל התכונות הנהדרות הדרושות לספורטאים, הנמצאות כבר בנעליים בעיצובים הרגילים והמסורתיים יותר. הנעליים מתאימות במיוחד למי שאוהב ריצות לא ארוכות מדי.

נייקי Air Zoom Winflo 10

אחד מהדגמים המובילים לנעלי ריצה מבית נייקי הוא דגם Air Zoom Winflo 10. הנעליים האלו הן בעלות תמחור טוב, ריפוד מקיף האוחז היטב ברגל אך מאפשר לה תנועה נוחה, וכמובן גם עיצוב מלא סטייל. הן מתאימות מאוד לאנשים המתחילים את הדרך שלהם בעולם הריצה ורוצים נעליים היכולות לשמש אותם גם ליום יום או לאימונים במכון, וגם לאנשים הרוצים לקיים שגרת ריצה קלילה ויום יומית.

סקוני Endorphin Speed 3

סקוני היא עוד מותג נעליים מצליח בכל העולם, והיא נכנסה לרשימה הזו עם דגם Endorphin Speed 3. הנעליים קלות משקל ואוחזות היטב בכף הרגל, וגם מספקות מקום מרווח לאצבעות הרגליים לתנועה חלקה ונוחה. יש לנעליים האלו אחיזה טובה גם במשטחים חלקים ורטובים, ומנגנוני האוורור והיציבות של הדגם הופך אותו לבחירה מצוינת לרצים מכל הסוגים. עם זאת, הנעליים האלו רחבות יחסית ואינן מומלצות לבעלי כפות רגליים צרות.

סקצ'רס GoRun Elevate

גם המותג סקצ'רס מקבל מקום של כבוד ברשימה עם הדגם GoRun Elevate. זהו דגם של נעליים המתאים לאנשים הרצים בחוץ על אספלט וגם למי שמעדיף את אימוני הריצה שלו בפנים. הטכנולוגיה שבנעליים עוזרת להפחית את הלחץ על הגוף מהאימפקט ולשמור על הגוף יציב ומאוזן. זהו דגם ורסטילי מאוד לרצים מתחילים בקצב איטי וגם למי שרוצה ליהנות מאימון ספורט בטיחותי.

ניו באלאנס Maris

עוד דגם טוב ששווה להכניס לרשימה הוא דגם Maris של ניו באלאנס. זהו דגם המתאים לאנשים הרצים ריצות קלילות, והוא יכול להתאים גם ללבוש יום יומי. המשקל של הנעליים קל מאוד, יש להן ריפוד הנותן תחושה שהכנסתם את הרגליים שלכם לתוך עננים, יש להן יכולת חיכוך טובה והן גמישות מאוד.

ריבוק Floatride Energy 4

אחרון חביב הוא דגם Floatride Energy 4 של המותג ריבוק. הנעליים האלו מתאימות לריצה מכל הסוגים, ויש לה מחיר אטרקטיבי ביחס לשאר האפשרויות בשוק. המשקל הנמוך שלהן אינו מכביד על הרגליים, יש להן עיצוב חלק והן מתאימות גם לנעילה ביום יום ובאימוני גוף במכון. עם זאת, הדגם הזה הוא לא הכי מרופד ולכן כדאי לבדוק לאפשרויות אחרות אם ריפוד הוא שיקול מרכזי אצלכם.

מהו המחיר הממוצע לנעלי ריצה איכותיות?

טווח המחירים של נעלי ריצה איכותיות יכול להיות די גדול, ואפשר למצוא נעלי ריצה טובות במחיר של 250 ש"ח לעומת 800 ש"ח או יותר. המחיר תלוי בעיקר במוניטין של המותג ובמגוון הטכנולוגיות שהוכנסו לעיצוב של הנעליים, ועל אף שזהו שיקול חשוב כשבאים לבחור נעלי ריצה, אנחנו ממליצים לכם לבדוק לרוחב את כל האפשרויות כדי לבדוק אם יש מותג ששווה להשקיע בו עוד כמה עשרות שקלים.

טיפים לשמירה על נעלי הריצה שלכם

נעלי ריצה עלולות להתבלות מהר יותר ככל שאתם משתמשים בהן יותר או רצים בשטחים "קשים", אז הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור עליהן מבלאי לטווח ארוך:

  • השתמשו בהן רק לריצה – אומנם לא מעט מהדגמים שהמלצנו לכם עליהם מתאימים מאוד גם ללבוש יום יומי או לאימונים במכון, אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור עליהן מבלאי היא להשתמש בהן רק כשאתם רצים, ולהשתמש בנעליים אחרות למטרות האחרות שלכם (אנחנו בטוחים שיש לכם יותר מדגם אחד בארון, ואם לא – אולי זהו הזמן להתחדש)
  • שמרו על הנעליים נקיות – הנעליים שכולנו נועלים מתלכלכות מכל מיני גורמים, העלולים בתורם ליצור עובש ולפגוע במבנה של הנעליים. חשוב לנקות היטב את הנעליים בכביסה או בשטיפה ידנית (עקבו אחר הוראות הניקיון ואל תכניסו למכונה נעליים שלא יועדו לשם), ולהגיע גם לנקודות הכי נסתרות כמו עומק הסוליה או בחלק של השרוכים כדי לוודא שהנעל נשארת שלמה ונקייה
  • התאימו את הסוליה לרגל שלכם – לפעמים הסוליה הנמצאת בנעליים אינה מתאימה לכולם, ואנשים רבים מחליפים אותה ברפידות או במדרסים המספקים להם תמיכה טובה יותר. החלפה כזו יכולה לעזור לכם לנצל את הפוטנציאל משימוש בנעליים וגם ישמור עליהן ועל הרגליים שלכם

סיכום

בחירת זוג נעלי הריצה הנכונות כוללת הבאה בחשבון של כמה גורמים כמו נוחות, עמידות, תמיכה ועוד. הנעליים צריכות להיות קלילות ולספק לכם ריפוד רב להתמודדות עם האימפקט וגם תמיכה טובה למבנה כף הרגל שלכם, וכמובן כדאי לחשוב גם על העיצוב החיצוני שלהן ועל המחיר.

אז מהי הנעל המועדפת עליכם? מומלץ לרכוש נעליים המתאימות למידותיכם באופן המיטבי כדי שתוכלו ליהנות מאחיזה איכותית ויציבות במהלך האימון. אל תתפשרו על חוויית הריצה שלכם ורכשו נעלי ריצה איכותיות המספקות את מיטב התנאים.