ציוד חובה לכל רוכב אופניים

אביזרים לרוכבי אופניים, ותהיתם האם כל הפריטים האלה אכן נחוצים להנאה מהתחביב החדש שלכם או שמא תוכלו להסתדר בלי חלק מהם? ובכן, תלוי במטרת הרכיבה, בעונת השנה ובתנאי השטח, ישנם אביזרים רבים שתוכלו להצטייד בהם ואכן יביאו לכם תועלת רבה. אבל יש כמה אביזרים בסיסיים שכל רוכב צריך ובאמת יעשו את חייו קלים יותר ואת הרכיבה למהנה ובטוחה יותר, והנה הם לפניכם.

ביגוד

הדימוי העולה במוחם של רוב האנשים כשמדובר בבגדי רכיבה הוא כזה של חליפת לייקרה צמודה בצבעים זוהרים – אבל אל פחד, זו אינה האפשרות היחידה. למעשה, אפשר לרכב על אופניים פחות או יותר בכל סוג של בגד (בגבולות הסביר כמובן). עם זאת, אם בכוונתכם לצאת לרכיבה ארוכה

(3 שעות ומעלה), בגדים המותאמים במיוחד לרכיבה על אופניים יהיו הוצאה משתלמת. באופן כללי, לחוויית רכיבה טובה רצוי לבחור בבגדים שמנדפים זיעה ומתייבשים במהירות, וכן כאלה שמעניקים לכם חופש תנועה ואין סכנה שייתפסו במשהו בדרך.

לבלוט בשטח

כשאתם רוכבים על אופניים, ובמיוחד בלילה ובחורף, אתם רוצים שיראו אתכם. חישבו על כך כשאתם בוחרים את הבגדים שתלבשו וגם כשתרכשו את אביזרי הרכיבה שלכם – צבעים בהירים וחומרים המחזירים אור הם בחירה טובה כשיוצאים לרכוב.

מעיל רכיבה

אחד הפריטים החיוניים באמת לרוכבי אופניים הוא מעיל רכיבה איכותי, נושם ועמיד במים. מעיל כזה יגן עליכם מהגשם ועדיין יאפשר לזיעה להתנדף דרך הבד, ויחסוך מכם לפחות את החוויה הלא נעימה של הירטבות החלק העליון של הגוף.

קסדה

על אף ביטול החובה בחוק על חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים בתוך העיר, מומחים רבים ממשיכים להמליץ על אמצעי הגנה זה לרוכבים, בטענה שקסדה יכולה למנוע פגיעות ראש חמורות באחוז גבוה מתאונות האופניים ולכן מצדיקה את ההשקעה. קסדות מגיעות במגוון של צבעים, צורות ומבנים כך שלא תתקשו למצוא את זו שמתאימה לכם ביותר, וכיום אף ניתן למצוא דגמים קלים במיוחד שלא יפריעו לכם בנסיעה אך יגנו עליכם היטב במקרה של תאונה.

כפפות

בימי החורף הקרים, כפפות הן פריט חובה לכל מי שרוכב באופן קבוע. הן יגנו על ידיכם מפני הרוח והגשם וימנעו יובש וכאבים הנובעים מהקור, ובו זמנית יאפשרו לכם להמשיך לתפעל את הבלמים וההילוכים של האופניים ביעילות.

סט תיקונים

להיתקע בצד הדרך עם אופניים מקולקלים – זה לא נעים, אבל קורה. למרבה המזל אופניים הם מכונה פשוטה למדי, ורוב התיקונים יכולים להיעשות באופן עצמאי ותוך שימוש במספר כלי עבודה קלים לשימוש. כיום ניתן למצוא ערכות שלמות לתיקון אופניים שכוללות את כל הכלים שתזדקקו להם (ועוד כמה), הארוזים היטב בקופסה קומפקטית שנתלית על גוף האופניים, כך שאפילו לא תרגישו שהיא שם עד שתצטרכו אותה.

בקבוק שתיה ומתקן מותאם

כמו בכל פעילות גופנית, גם בזמן רכיבה על אופניים חשוב לשתות הרבה כדי להימנע מהתייבשות. בהשקעה כספית נמוכה תוכלו להצטייד בבקבוק שתיה עם מתקן תואם שניתן להצמיד לאופניים לגישה נוחה – ולהישאר רעננים כל הדרך. בהצלחה!