טיפים מנצחים לקמפינג עם המשפחה

אין כמו לבחור יעד מרשים בטבע, לארוז את המשפחה, להכין צידנית עמוסה בכל טוב ולצאת לקמפינג – לישון הרחק מהמוכר, מתחת לכיפת השמיים, בליווי הרחש של הטבע ובתנאים שלכאורה מאתגרים אך בפועל מאוד מהנים. מכאן שאם גם אתם חושבים לצאת לקמפינג בטבע וכבר קיבלתם המלצות על יעד מרהיב ולא עמוס, עתה מומלץ לעצור ולהבין מה אורזים, וזאת כי הרבה פעמים לבחירת הציוד ישנה השפעה ישירה על רמת ההנאה. אז מה באמת אורזים? להלן רשימה בסיסית וחיונית:

 

לגזור ולשמור:

אוהל - ראשית חובה להביא אוהל ופה נחדד שעליו להיות מספיק גדול עבור כל בני המשפחה, נוח ומהיר להקמה, בעל פתחי אוורור (פתחים ייעודיים וחלונות), עשוי מחומר דוחה מים ובעל רשת פנימית (כך שאם רוצים לישון באופן מאוורר ובו זמנית להימנע מיתושים הדבר אפשרי). בנוסף, אם ניתן לעמוד באוהל ולא רק להיכנס אליו במצב שפוף, הרי שמדובר ביתרון, במיוחד עבור אנשים מבוגרים.

שולחן פיקניק - העובדה שאתם בטבע אינה מחייבת לאכול מהרצפה, אלא גם באמצע שום מקום ניתן ליהנות מקיומו של שולחן, כך שטוב לדעת שאין צורך לסחוב שולחן גדול, אלא אפשר ליהנות משולחן קל משקל ומתקפל, ולו עבור שלב חיתוך הסלט ותיבול הבשר.

מזרון עם גב אלומיניום - על מנת שתצאו לשטח ותרצו לחזור פעם נוספת, חשוב לוודא שתנאי השינה אכן נוחים ולשם כך תוודאו שאתם מצוידים עם מזרון איכותי, כזה שמפריד מהאבנים ואף כזה שיוצר בידוד, הן מהטמפרטורה והן מהרטיבות של הקרקע, ועל כן מזרון מתגלגל בעל גב אלומיניום מהווה פתרון מושלם. כמו כן, אם מבקשים ליהנות מנפח מינימלי, טוב להכיר מזרוני שטח שמתנפחים באופן עצמאי (פשוט באמצעות סיבוב של פקק).

צידנית - כל טיול טוב מושתת על אוכל טוב ועל כן צידנית היא בגדר חובה, כך שתוכלו להביא בירה (ולשתות אותה קרה), דני לילדים, גבינה לשקשוקה, חלב לקפה של הבוקר וכדומה. פה נציין שקיים מבחר גדול בתחום, ועל כן נמליץ על סוג שמאפשר לאבד נפח בתום השימוש.

צילייה - אוהל זה טוב ויפה, אך במשך היום הוא פחות אידאלי, למרות שעדיין יש צורך במקור צל, ועל כן במקום לקוות שביעד הרצוי יהיה צל, ניתן לוודא זאת, ולו באמצעות צילייה אוטומטית, כזו שיודעת להיפתח בשנייה, מעניקה כמות נכבדה של צל, נחשבת יציבה ועשויה מחומרים איכותיים.

מקל הליכה - אם מתכננים מסלול הליכה וחוששים מאתגר, מומלץ לרכוש מקל הליכה, מקל שמעוצב באופן ארגונומי, מיועד לתנאי השטח הרצויים ונחשב עמיד וחזק, וכיוון שהגובה של המקל חשוב ביותר, טוב לדעת שיש מקלות שכוללים מנגנון טלסקופי, לטובת התאמה מלאה.

שטיח פיקניק - שטיח פיקניק הנו מוצר חובה. לא משנה אם הולכים לים, לחורשה, לכמה שעות, או לכל הלילה - היכולת לשלוף מצע נוח ונעים לישיבה, כזה שמפריד בין חול ואבנים, תמיד עושה פלאים. פה נחדד שאם המשטח גם עמיד למים ומאפשר סגירה ונשיאה נוחה, הרי שמדובר בפלוס חשוב.

תרמיל גב - מי שעומד לצאת לטיול אינו יכול להרשות לעצמו לקחת את התיק של הלפטופ, או את הילקוט של הילד, אלא תמיד חשוב לצאת לקמפינג עם תרמיל גב ייעודי, כזה שמאפשר לאחסן בצורה חכמה פריטים, שדוחה מים, שמכיל חגורת מותן, שמכיל כיסוי גשם, שכולל פתחי יציאה עבור מערכת השתייה, שמציע חגורות עבור אחסון חיצוני של שק השינה וכדומה.

טיפ אחרון לדרך

מרגישים יותר מוכנים לקראת הטיול? עתה רק נחדד שמראש רצוי לבחון האם מותר להקים במקום אוהל ומה עומד להיות מזג האוויר. מה עוד? ארזו הכול בצורה מסודרת, כך שגם באמצע הלילה תדעו היכן נמצא כל דבר. הצטיידו, צאו ותיהנו - יש לנו ארץ מדהימה!