איך לתחזק את הטרמפולינה הביתית שלכם?

משפחות רבות בוחרות לרכוש טרמפולינה ולהעמידה בגינה, פשוט כי הילדים מאוד אוהבים את הפעילות, מעדיפים לקפוץ מאשר לראות עוד פרק בסדרה, מוציאים באמצעותה הרבה אנרגיה, נהיים יותר חברותיים (יותר מזמינים חברים ומבלים עמם מבלי לריב), עוסקים בספורט וכדומה, כך שלא חסרות סיבות מניעות לרכוש טרמפולינה, אך מצד שני יש להבין שלא מדובר ברכישה זולה, ועל כן חשוב לתחזק אותה ולשמור עליה כראוי, הן על מנת שתוכלו להמשיך ליהנות מהטרמפולינה לאורך זמן והן על מנת שתוכלו לשמור על בטיחות הילדים. אז כיצד מתחזקים נכון טרמפולינה? ראשית נחדד כיצד בוחרים נכון, וזאת כי לצד העובדה שהמבחר רב ועשוי לבלבל, רצוי לדעת שכן קיימים הבדלים משמעותיים בין הסוגים.

טרם שומרים רוכשים נכון

אז למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים טרמפולינה? ראשית לאיכות הקפיץ. פה נחדד שהאורך הסטנדרטי נע בין 17 ל 22 ס"מ. כמו כן, יש יחס מדוד בין הקוטר של הטרמפולינה לכמות הקפיצים, כך שרצוי לבחון כמה קפיצים בדרך כלל קיימים בסוג הטרמפולינה שבה מתעניינים, ואם המספר קטן יותר, תשקלו לחפש חלופה אחרת (לכמות גדולה יותר של קפיצים אין משמעות). עוד בנושא הקפיצים, חשוב לוודא שהם מכוסים, ואף בשכבה יחסית קלה שעמידה בפני קרני השמש. מכאן שציפוי ויניל או PVC עושה נהדר את העבודה. מה עוד? בחנו את איכות השלדה (חשוב שהשלדה תהיה חזקה ובנויה מחוליות - מאפשר פילוס בחצר שאינה ישרה) וכמובן שיש לבחון עמידה בתקנים, שסך החיבורים אכן איכותיים ושהטרמפולינה מגיעה עם אחריות יבואן רשמי.

טיפים לתחזוקה נכונה

  • לאחר שבוחרים טרמפולינה חשוב ביותר לקבע אותה, וזאת בכדי למנוע התהפכות בזמן הפעילות ואף תזוזה כאשר בחוץ מנשבת רוח חזקה. כבר היו מקרים בהם הטרמפולינה התהפכה בשל משב רוח ובכך נהרסה באופן מהותי.
  • לפני שהילדים עולים לקפוץ על הטרמפולינה, רצוי לעצור לרגע ולוודא שהם עולים ללא נעליים, שהבגדים שלהם אינם כוללים פינות חדות ושהכיסים שלהם ריקים מחפצים קשים, למשל מאבנים שהם החליטו להביא הביתה. 
  • תוודאו שהילדים משתמשים רק בסולם עבור עליה וירידה, כך שלא נוצר לחץ יתר במיקום של פתח הכניסה לטרמפולינה.
  • לפני התחלת השימוש בטרמפולינה, יש לוודא שלא נשכחו עליה פרטים קשים או חדים, ויש לוודא שהמשטח עצמו יבש, למשל אינו רטוב מהטל של הבוקר.
  • אם ניתן, בחרו עבורה מקום מוצל, כך שהטרמפולינה תהיה פחות חשופה לנזקי השמש.
  • תוודאו שהטרמפולינה אינה מצויה בטווח של הממטרות, ואף כשמחפשים מקום להתקין אותה, תוודאו שהיא אינה קרובה מדי לקיר (או לכל גדר או עמוד) – גם על מנת לשמור על בטיחות הילדים וגם על מנת להגן על איכות ואחידות רשת ההגנה.
  • בכל שלושה חודשים ערכו בדיקה תקופתית. עברו מרכיב מרכיב ותבחנו האם מבחינים בחורים, האם המשטח עצמו מתוח כראוי, האם כל הקפיצים מצויים במקום ומחוברים באופן שמייצר מתח אידאלי, האם הקפיצים אינם חלודים, האם הכיסוי של הקפיצים שלם, האם רשת ההגנה שלמה, האם הריצ'רץ' עובד היטב ומחובר עד לרצפה, האם אין ברגים רפויים בשלדה וכדומה. מה עושים אם מגלים שחלק מסוים אינו במצב אידאלי? שמחים לדעת שניתן להחליף מגוון חלקים, כך שאין בהכרח צורך לרכוש טרמפולינה חדשה.

יש לכם סיבה טובה!

לבסוף נציין שאם אכן תרכשו טרמפולינה ותשמרו עליה כראוי, טוב לדעת שבין היתר אתם תורמים לבריאות של ילדיכם, וזאת כי בין היתר קפיצה על טרמפולינה מסייעת בחילוף חומרים, משחררת אנדורפינים שמעודדים מצב רוח חיובי ואף קפיצה על טרמפולינה מרגיעה את מערכת העצבים לאורך זמן. מכאן שמומלץ לרכוש סוג איכותי, להקפיד על התקנה ושימוש נכון ומדי שלושה חודשים לבצע בדיקה מקיפה - תקפצו ותיהנו!