איך חוזרים לכושר אחרי חג הפסח?

לא רק שאנו ספונים בבית, שלא ניתן להגיע לחדר הכושר ושהדבר הכי מעניין בזמן האחרון הוא המתכון החדש שכולם מדברים עליו, אלא גם חג הפסח ביקר והשאיר אצלנו כמה קילוגרמים מיותרים, ולו כי פטוט זה טעים, עוגת מצות עם מלא קרם זה חובה ומול מצות מצופות בשוקולד לא ניתן לעמוד. אז איך חוזרים לכושר? איך מסתכלים למידת המכנסיים בעיניים ומבטיחים שלא נעזוב אותה, גם אם יעברו עלינו ימים קשים? פשוט מתחילים להתעמל, כך שלא מאה מטר ולא כורסת הטלוויזיה המפתה ימנעו מאתנו לשמור על האנרגיה ועל הבריאות שלנו. 

אין כמו בבית!

אם רק תגלו את האימון הביתי, יש מצב שתזנחו את מכון הכושר, פשוט כי מהר מאוד תגלו שבאמצעות מוצרים משלימים הרבה יותר כיף, יעיל, נוח וחסכוני להתעמל. מכאן שבשלב הראשון יש לקבל החלטה ופשוט לתת לה דרור - הודיעו לחברים ובני משפחה שאתם מתכוונים להתמיד באימון גופני, ובכדי לעמוד בכך תרכשו מכשיר כושר שיתמוך וייעל מגוון תרגילים. איזה מכשיר מוטב לרכוש? להלן כמה כיוונים:

נעלי ספורט - בין אם אתם רוצים לעלות על אופני כושר או על הליכון חשמלי, ובין אם אתם רוצים לקפוץ בחבל או להתקין בגינה מתקן לסל - אתם קודם כל צרכים לדאוג לנוחות וליציבה נכונה, ועל כן חשוב לוודא שיש לכם נעלי ספורט של פירמה טובה. כמו כן, היו מודעים לכך שקיים הבדל בין נעלי ריצה, נעלי הליכה, נעלי קרוספיט ונעלי ריצה מקצועיות. מכאן שראשית כל חשוב להבין מהי המטרה ורק לאחר מכן להתמקד בזוג הרצוי.

חבל קפיצה - לא רוצים להוציא הרבה אך כן לעשות הרבה? רכשו חבל קפיצה, כן ממש כמו זה שליווה אתכם בילדות, רק שהפעם השקיעו בחבל שנחשב איכותי (ולו מבית אדידס) - חבל שכולל ידיות אחיזה נוחות ויכולת להתכוונן בקלות. באמצעות חבל קפיצה עוסקים בפעילות אירובית עצימה, כך ש 10 דקות קפיצה בחבל הן שוות ערך להליכה של חצי שעה. כמו כן, חשוב לדעת שבאמצעות החבל עובדים על הקואורדינציה, על הסיבולת לב ריאה ועל הזריזות.

 סטפר - אחד ממכשירי הכושר היותר פופולאריים הוא הסטפר. סטפר הוא מכשיר קטן ממדים שמתאים למגוון רמות. באמצעותו מחזקים את שרירי הבטן התחתונה, את כושר סיבולת הלב, שורפים קלוריות ומחטבים את הישבן והרגליים.

 אלפטיקל - אלפטיקל אידאלי עבור תרגילי אירובי. המכשיר משפר את הקואורדינציה, עובד על כושר סיבולת לב ריאה, משפר את היציבות ובו זמנית עובד על מגוון שרירים, וזאת כיוון שהוא מחקה את התנועה הטבעית של ההליכה, הרכיבה והריצה. לפני רכישה חשוב לבצע התאמה מלאה - לוודא שהעיצוב ארגונומי, שיש מגוון תכניות עבודה לצד מגוון מהירויות ושיפועים, שהמכשיר מכיל גלגלים (עבור ניוד נוח) ושקיימים חיישנים שמודדים דופק.

 משקולות - משקולות עובדות על מגוון נרחב של שרירים (כולל שרירי הבטן והגב), כאשר יש משקולות שמותאמות עבור הקרסול ויש משקולות שמותאמות עבור היד, וכמובן שהן מגיעות במגוון משקלים. לצורך הדוגמה ניתן לרכוש סט של 4.55 ק"ג וניתן לרכוש סט של 1.5 ק"ג. עם זאת, אם רוצים להשאיר אופציות פתוחות מבלי להתפזר בעת הרכישה, אפשרי לרכוש סט שהמשקל שלו מתכוונן.

 

בתנאים שלכם!

מכאן שניתן להוציא עשרות שקלים וניתן להוציא מאות שקלים, ניתן לרכוש מוצר קטן ממדים וניתן לרכוש מוצר גדול. השורה התחתונה היא שאין צורך להוציא הרבה בשביל להתעמל מהבית. רק צריך לקבל החלטה, לרכוש מוצר שתומך בסט הרצוי ולהתחייב לאימון דו שבועי (לפחות) - בהצלחה!