איך להפוך את החצר למגרש ספורט משפחתי?

הרבה פעמים הכי כיף ונוח זה להישאר בבית, ועל כן כאשר מבקשים לשלב בין שהות ביתית לבין זמן משפחתי, מוטב מראש לוודא שהסביבה הקרובה מציעה שלל אטרקציות מגבשות, כך שאם יש לכם גינה, כבר מדובר בנקודת פתיחה מבטיחה, וזאת כי את הגינה ניתן להפוך בקלות למגרש ספורט מזמין ומהנה לכל המשפחה. אם גם אתם אוהבים את הכיוון, יש לנו כמה טיפים עבורכם:

טרמפולינה

אז נכון שכיום לכולם יש טרמפולינה בגינה וכלל לא מדובר ברעיון יצירתי, אך לפעמים דעת הרוב פשוט מוכיחה את עצמה. באמצעות טרמפולינה הילדים רק יחפשו תירוץ לצאת לגינה, ישחקו ביחד מבלי לריב, יותר ייהנו להזמין הביתה חברים, יוציאו המון אנרגיה ואף יהיו מאושרים אם אתם ההורים תקפצו ביחד איתם. פה מומלץ לשלב משחקים, משימות וכדומה, כך שללא ספק מדובר בפעילות מגבשת ומהנה, ובין היתר טוב לדעת שקפיצה על טרמפולינה גם נחשבת כפעילות בריאה.

נבחרת משפחתית

גם אם אתם לא חובבי כדורגל או כדורסל, עדיין מומלץ להתקין בגינה שער לכדורגל או מתקני סל, וזאת כי יש הבדל מהותי בין לצפות במשחקים מקצועיים, לבין לשחק ביחד עם המשפחה. משחקי כדור מאז ומעולם היו מאוד מהנים, כך שבאמצעות סל (או שער) ניתן להגדיר גבולות של משחק, למקד מטרות, להתחלק לקבוצות ופשוט ליהנות ביחד. 

שולחנות משחק

שולחנות משחק מהווים עולם מרתק במיוחד. אם רק תבחנו מה קיים, מהר מאוד תגלו שניתן לבחור בין שולחן טניס חוץ, שולחן כדורגל, שולחן הוקי אוויר, שולחן ביליארד וכדומה. כיצד אם כן בוחרים? מתייחסים לנתוני גודל, לחומריות, לחיפוי שקיים בגינה וכמובן לתשוקה האישית שלכם. בין אם תבחרו באופציה כזו או אחרת, מהר מאוד תגלו שההתמכרות מאוד מהנה, כזו שמושכת את כל המשפחה סביב השולחן ומהווה מוקד עניין מרתק.

קטנים וחשובים

אין לכם מקום בחצר או מחפשים לשדרג אותה מבלי להוציא הרבה? זהו בדיוק הזמן להכיר מגוון משחקים מהנים ושמיועדים למשחקים בחוץ, משחקים פשוטים ושתמיד רצויים. במה מדובר? אם רק תרכשו לגינה מטקות, פריסבי ואף לוח מטרה, מהר מאוד תגלו שההוצאה שולית ואילו כל המשפחה מאוד נהנית, נמצאת יותר בחוץ ואף מוציאה לא מעט אנרגיה.

מחליקים בירידה

אם יש לכם גינה גדולה ומקום שמתאים להחלקה, אתם מוזמנים לרכוש לכל המשפחה רולרבליידס, ואילו עבור הילדים היותר קטנים טוב לדעת שקיימים גלגיליות. מכאן שניתן להחליק ביחד בגינה וכמובן שגם לצאת החוצה לטיול בשכונה, ואם מבקשים להיות מוגנים, הצטיידו עם קסדות לראש.

מקום מרגיע להוציא בו עצבים

לא פעם אנו ההורים חשים מתוסכלים ולא פעם הילדים נמצאים במצב רוח פשוט רע, ועל כן טוב לדעת שאפשרי (ואף מומלץ) להוציא אגרסיות באופן מבוקר. אי לכך אם יש לכם מקום בגינה שכולל הצללה, ואם יש לכם תקרה שניתן לתלות ממנה משקל לא קטן, הרי שרצוי ביותר להתקין בגינה שק אגרוף, כזה שמזמין להכות בו עם כל הלב. מתאהבים בספורט החדש? תשקלו לרכוש גם מגנים ושאר ציוד משלים.

הזדמנות חשובה

לבסוף נציין שממש כפי שאתם יכולים לשתול בגינה אינספור צמחים ולעצב אותה באינספור דרכים, כך גם רצוי לנצל את הגינה עבור פעילות מהנה וחשובה, עבור פעילות מגבשת וספורטיבית, כזו שכה חיונית בעידן של היום בו הילדים נשאבים למסכים. מכאן שאם רק מצליחים להפוך את הגינה למגרש ספורט משפחתי, הרי שלא רק מהווים דוגמה ולא רק מלהיבים את הילדים, אלא גם אתם ההורים עומדים לגלות את הגינה מחדש – מחכה לכם הפתעה מבטיחה!