אימון בבידוד

שגרת הבידודים שנאלצנו להתמודד איתה מאז תחילת מגפת הקורונה הביאה איתה את הפתרון למתאמנים – אימון בבידוד. עבור מתאמנים שהיו רגילים להתאמן עד היום בחדר הכושר או לצאת לרוץ או לרכב על אופניים, זה עשוי להראות כמו אימון לא ממש יעיל ואולי גם לא הכי מהנה. האמת? ההפך הוא הנכון. אימון ביתי בבידוד יכול בהחלט להיות כיפי ומועיל ממש כמו האימונים האחרים שלכם, ואנחנו רוצים להסביר עכשיו בדיוק איך תעשו זאת.

8 טיפים מצוינים לאימון בבידוד בבית

מתחילים בחימום - בלי הנחות!

אז קודם כל חשוב לחדד: גם אימון בבידוד חייב להתחיל במתיחות וחימום, ואסור להתפשר בעניין הזה. זכרו שכאשר הגוף שלכם קר, אתם לא מפיקים את המקסימום מהאימון שלכם, והסיכוי לפציעות עולה משמעותית. עשו לכם מנהג קבוע, והתחילו כל אימון בחימום יעיל וסיימו עם שחרור והרפיה הדרגתית של השרירים. כאן תוכלו למצוא מגוון של סוגי חימום לפני אימון שיעזרו לכם להתחיל את האימון שלכם נכון.

אימונים אונליין: ההמצאה של מגפת הקורונה

הנה רעיון מעולה שבמידה רבה צמח בתקופת הקורונה. אימון אונליין מאפשר לנו ליהנות מכל היתרונות של הדרכה מקצועית, מבלי לצאת מהבית. אפשר למצוא לא מעט מדריכים שמציעים אימונים חד פעמיים או קבועים, והיתרון כאן הוא שאפשר ליהנות גם מה״ביחד״ של הקבוצה. קבלו טיפ של אלופים -חברו את המחשב למסך הטלוויזיה, שימו את שולחן הסלון בצד והנה לכם סטודיו מאולתר ונחמד.

מקפידים לשתות גם כשאתם במזגן

בעניין הזה אין ספק שאימון ביתי יכול להיות מתעתע למדי. אנחנו שורפים קלוריות, מתאמצים ומזיעים, ולא ממש מרגישים את האפקט של כל זה. הדבר הזה יכול בהחלט לגרום להתייבשות, לסחרחורת ואפילו להתעלפות. לכן, הכינו מראש בקבוק מים גדול לידכם והקפידו לשתות בכל כמה דקות, אפילו אם אתם לא הכי צמאים שיש. 

מכשירי כושר? בדיוק מה שאתם צריכים

כשאנחנו אומרים שאימון ביתי בידוד יכול להיות מהנה ויעיל כמו כל אימון אחר, אנחנו מתכוונים בעיקר לזה שהיום יש לא מעט אפשרויות למכשירים ואביזרים מעולים לאימון נהדר. הנה כמה רעיונות ששווה לשקול:

  • מזרני אימון: אביזר בסיסי למדי שכדאי שיהיה בבית. מזרן אימון איכותי צריך להיות גדול מספיק כך שנוכל לבצע עליו כל תרגיל. כמו כן, ניתן למצוא סוגים שונים של מזרנים מחומרי ייצור כאלו ואחרים, ודרכים שונות של גלגול וקיפול. מדובר במוצר זול יחסית שבתוך שנייה יאפשר לכם להפוך את הבית למשטח אימונים נוח.
  • משקולות: בלי שום ספק אביזרים מעולים לאימון ביתי. היתרון הוא שאפשר למצוא סוגים שונים של משקולות ולהתאים לעצמנו את האימון דרכן. מעבר לכך יש גם לא מעט משקולות קטנות שלא תופסות הרבה מקום בבית למי שגר בבית קטן.
  • הליכונים: עם הליכונים איכותיים אתם יכולים ליהנות מאימון ריצה או הליכה, ממש כאילו אתם מחוץ לבית. כמובן שצריך שיהיה מקום בבית, אבל אם אתם ממילא אוהבים לרוץ על בסיס קבוע ולא תמיד יש את האפשרות לצאת החוצה, שווה בהחלט שיהיה לכם דגם איכותי בבית.
  • אופני כושר: פתרון מצוין לאלו שאוהבים דווקא רכיבה. אופני הכושר גם תופסים פחות מקום מהליכונים וזה גם יתרון. עם אופני כושר איכותיות אתם יכולים לעשות לעצמכם שיעור ספינינג מקצועי לכל דבר, ותוכלו להיעזר ביוטיוב לשם כך.
  • שעוני דופק: שעון ספורט חכם זה אביזר מעולה שגם יעזור לכם להוציא יותר מהאימון וגם יעשה הרבה חשק לספורט. אפשר למצוא מגוון דגמים של שעוני ספורט או שעוני דופק במחירים שונים (החל מכמה מאות שקלים ועד לשעונים בכמה אלפי שקלים). הם כמובן מודדים את הדופק ומדדים אחרים חשובים במהלך האימון ואפילו מאפשרים שליטה במוזיקה.

אין מכשירים? אפשר לגייס דברים שיש בבית כדי להתאמן

אם עדיין לא הספקתם לקנות ציוד מתאים והבידוד תפס אתכם בהפתעה, או שאתם עדיין לא בטוחים שתצליחו להתמיד עם האימון הביתי, בהחלט אפשר לנסות ולהתחיל עם דברים שיש לכולנו בבית. מדרגות למשל זה משהו שאפשר להיעזר בו. אפשר להשתמש בספה ובמיטה כדי להיתמך בזמן כפיפות בטן וניתן גם להשתמש בחפצים שונים בתור משקולות או מייצבים, למשל בקבוקי מים.

תהנו קצת עם מוזיקה מעודדת ומעוררת

תזכרו תמיד שאתם בבית ולכן רק אתם קובעים את החוקים. אתם יכולים לשמוע איזו מוזיקה שבא לכם ובאיזה עוצמה שרק מתחשק לכם (כל עוד אנחנו לא מטרידים את השכנים כן?). אפשר ללכת על המוזיקה שאתם מכירים ואוהבים, ואם אתם מחפשים מוזיקה לאימון שתעזור לכם לעבוד על הגוף יותר במרץ, שווה להיעזר במאמר ולהכיר כמה רעיונות שווים שאולי עדיין לא חשבתם עליהם.

לחובבי הטכנולוגיה: קצת ספורט עם VR

עוד רעיון ממש מדליק הוא לנסות להיכנס לעולם המציאות הווירטואלית. עבור חובבי גיימינג ובכלל מי שמחזיק בבית פלייסטיישן או אקס בוקס, זו לא ממש בעיה. התוספים לא יקרים ותוכלו למצוא מאות משחקים שונים שיעזרו לכם להזיז קצת הגוף, כאשר רבים מהם הם משחקי ספורט ייעודיים שגם יכוונו אתכם לאימון טוב ויעיל. כמובן שאפשר לרוץ, לרכב ולשחק משחקי ספורט שונים ממש כאילו אנחנו מחוץ לבית. רוצים כמה המלצות? המשחק Beat saber יכניס אתכם לקצב של המוזיקה (וגם יגרום לכם לרקוד ולבצע סקוואטים בלי להרגיש), ו-Box VR יכניס אתכם בהחלט לעולם של כושר ותרגילים מצוינים על רקע של מכון כושר וירטואלי.

הכי חשוב: לא להתייאש ולא להתעצל

בסופו של דבר, איך האימון יראה והאם הוא בכלל יקרה - זה תלוי אך ורק בכם. נכון שהרבה יותר קל להישאב לנטפליקס ולרביצה על הספה כשאנחנו בידוד, אבל זה בטח לא הדבר הנכון לגוף ולנפש שלנו. כשהקול הזה בראש שאומר לכם להתעצל ולוותר נשמע, זה בדיוק הזמן לקום מהספה ולבצע כמה אימונים טובים. אתם נותנים מתנה נפלאה לגוף שלכם ואת היתרונות הרבים, הרגיעה והשקט תרגישו גם בנפש.

לסיכום

בידוד זה לא הכי כיף, אבל אם זה כבר קרה אז למה שלא נעשה מהלימונים לימונדה. בכל זמן פנוי שיש לכם, שווה לשלב אימון גופני. אתם יכולים להיעזר בחפצים שיש לכם בבית, בסרטונים ביוטיוב וכמובן לרכוש ציוד כושר ייעודי שיהפוך את כל החוויה להרבה יותר טובה ומיוחדת (ובהחלט ניתן להזמין אותו עד הבית, והוא יגיע לפני שהבידוד יסתיים). אנו ממליצים בחום להיכנס לאתר מגה ספורט שם תוכלו למצוא מגוון אביזרים במחירים מעולים. זכרו אלו לא חייבים להיות אימונים ארוכים וקשים, ומספיקה גם פעילות מתונה ואקראית מדי יום. שרק שיעבור מהר ובקלות!