ריצה בבוקר

ריצת בוקר היא הפתרון המעולה למי שנוטה להיות ישנוני בשעות הבוקר וחסר אנרגיה במהלך היום, וגם למי שרוצה לרוץ ולא מספיק בשעות הערב. לריצה בשעות הבוקר יש מגוון השפעות חיוביות על הגוף והנפש שלכם. במאמר זה נכתוב על היתרונות בריצת בוקר ונספק עבורכם מספר טיפים שימושיים לקראת הריצה. בהצלחה!

היתרונות בריצה בבוקר

היתרונות של שמירה על כושר ופעילות גופנית מבוקרת ידועות היטב ונבחנו במחקרים מדעיים. חשוב שתדעו כי גם לריצה בבוקר בפרט יש מספר יתרונות, וכאן נמנה חלק מהם:

  1. אימוני בוקר וכן ריצת בוקר יסייעו לכם להישאר ערניים ואנרגטיים לאורך היום, בעבודה, בלימודים או בכל מה שתבחרו לעשות.
  2. פעילות גופנית, בשעות הבוקר המוקדמות בכלל וריצה בפרט, יכולה לתרום להאצת קצב חילוף החומרים בגוף שלכם לאורך היום.
  3. חשוב שתדעו שבבוקר האוויר נוטה להיות נקי יותר מאבק ומפליטת גזים מרכבים, משום שהתנועה בכבישים בדרך כלל דלילה יותר בשעות הללו. אז אם אתם גרים בעיר ומסלול הריצה שלכם עובר ליד כבישים סואנים, תוכלו להרוויח אוויר צח בריצת בוקר.
  4. בשעות הבוקר המוקדמות תוכלו ליהנות מריצה נטולת הפרעות, משום שבזמן זה התנועה ברחוב ובכבישים דלילה ביחס לשאר היום.
  5. אם אתם מנסים לרדת במשקל ולהתחטב, כדאי שתדעו כי ריצה נכונה בבוקר עשויה לגרום לכם לשרוף באופן אינטנסיבי יותר עודפי שומן ובכך לרדת במשקל.

ריצה על הבוקר

טיפים לריצה בבוקר

  • שינה מספקת – שנת לילה מספקת ואיכותית חשובה מאוד, במיוחד לספורטאים ולאנשים ששומרים על כושר. בזמן השינה הגוף מתאושש מהאימונים, ובכך היא הופכת לחלק בלתי נפרד מתוכנית האימון שלכם. כדאי להקפיד לישון כ־7–8 שעות בלילה ולשמור על שעות שינה קבועות, ובכך תוכלו ליהנות מערנות, רעננות וריצה אפקטיבית.
  • אוכל – רצוי לאכול ארוחת ערב טובה שכוללת את כל אבות המזון ביום שלפני ריצת הבוקר שלכם. חשוב למלא את מאגרי הפחמימות, וכן להוסיף מקור לחלבון ולשומן. כמו כן, מומלץ לאכול גם ארוחת בוקר קלילה לפני הריצה, כדי לשמור על רמת אנרגיה גבוהה וערנות. גם אחרי הריצה יש לאכול ארוחה מלאה, המכילה בין היתר גם חלבון איכותי.
  • תכנון הריצה – בשביל לחסוך זמן בבוקר ולהתחיל את הריצה בזמן שתכננתם, רצוי שתכינו בערב שלפני את המסלול שבו תרוצו, וכן תוכנית, קצב וזמן ריצה מוגדרים. תוכלו לתכנן גם בתחילת כל שבוע או חודש את לו"ז ריצות הבוקר שלכם בכל יום. חשוב לציין שבתכנון נכון של ריצה, ובהתייעצות עם איש מקצוע, תוכלו להביא לשיפור מהירות הריצה והביצועים שלכם.
  • מתיחות וחימום – חשוב להקפיד על מתיחות ותרגילי חימום לפני ריצת הבוקר שלכם, כדי להימנע מפציעות ספורט ולמצות את היכולות הגופניות בזמן הפעילות. מומלץ להתחיל את החימום במפרקים מלמעלה ועד למטה: החל מהצוואר ועד לקרסוליים, התחילו בתנועות קלילות והמשיכו בתנועות סיבוביות. שלב נוסף בחימום הוא הליכה מהירה או ריצה קלה. הן יסייעו לכם להימנע מפציעות ויעזרו לכם להעלות את דופק הלב בהדרגה.
  • ביגוד מתאים – בריצת בוקר, בדומה לכל פעילות גופנית אחרת, מומלץ ללבוש ביגוד ספורט איכותי. בביגוד מתאים תוכלו להתאמן בנוחות ולהתרכז בפעילות שאתם עושים. נוסף על כך, כדאי לכם לרוץ עם סופגי זיעה, ובעזרתם תוכלו לנגב את הזיעה מהפנים בנוחות ובמהירות. אם אתם מתכננים ריצה בגשם או תחת שמש חזקה, כדאי לכם לרוץ בכובע ספורט נוח.
  • נעלי ריצה – כדי להימנע מפציעות מיותרות ומכאבים בזמן הפעילות, חשוב שתבחרו נעלי ריצה איכותיות שיהיו נוחות ומתאימות לכם באופן מושלם. לא כדאי להקל בבחירת הנעליים, משום שהן הבסיס לכל ריצה טובה, בטוחה ואפקטיבית.
  • ציוד – בזמן ריצת בוקר ובכל זמן אחר ביום, חשוב שהידיים שלכם יהיו משוחררות ולא יאחזו בדבר. זאת משום שיש קשר בין תנועת הידיים לרגליים: כשתנועת הזרועות מוגבלת או שהידיים אוחזות במשהו, תנועת הרגליים עשויה להיות מוגבלת ואיטית יותר. לפיכך, כדאי לכם להצטייד לפני הריצה בפאוץ' ריצה לנייד, ובכך גם לא תצטרכו לחשוש שהנייד ייפול לכם מהיד בזמן הריצה. אופציה נוספת היא חגורת ריצה בה תוכלו לאחסן את המפתחות שלכם וחפצים קטנים נוספים.
  • שתייה – שתיית מים מספקת באופן יומיומי חשובה מאוד לתפקודן של מערכות הגוף. שתיית מים לפני פעילות גופנית ובמהלכה חשובה משום שהיא מונעת מכם להתייבש לאחר איבוד הנוזלים. כך גם בריצה בבוקר, כשהטמפרטורות עדיין נמוכות אנו מזיעים, ולכן כדאי לשתות מים לפני הריצה, וכן לקחת איתכם בקבוק ספורט ולשתות במהלך הפעילות.

לסיכום

כפי שהראנו במאמר, לריצה בשעות הבוקר יש מגוון יתרונות, הנובעים הן מטעמים בריאותיים וספורטיביים והן מטעמי נוחות. אנו ממליצים לכם להכניס לשגרת האימונים שלכם ריצה בבוקר לצד הטיפים שריכזנו עבורכם, ומקווים שתראו התקדמות ותוצאות בהקדם. ריצה נעימה ובהצלחה!